search

۱۲ غذای خوشمزه با سینه مرغ | طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی با فیله مرغ

clock icon زمان خواندن ۸ دقیقه مینا پوردانا یک‌شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲

۱۲ غذای خوشمزه با سینه مرغ | طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی با فیله مرغ
۵/ ۳.۶۳
امتیاز دهید

مرغ از پرمصرف‌ترین انواع پروتئین حیوانی در غذاهای ماست. در غذاهای ایرانی از گوشت مرغ به صورت آب‌پز، سرخ‌شده و کبابی استفاده می‌شود. ما بیشتر اوقات آن را به صورت خورشت مرغ، با مخلفات متنوع تهیه می‌کنیم. با توجه به چربی کمتر و قیمت به صرفه‌تر گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز، مصرف آن روز به روز بیشتر می‌شود. از طرفی سرعت پخت بالا و آسان بودن پختن انواع غذا با فیله مرغ، آن را به گزینه‌ای محبوب بین افراد شاغل تبدیل کرده است. 

فهرست مطالب 

سینه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر

مرغ یکی از مواد غذایی مغذی و سالمی است که در انواع دستورات غذایی، حتی رژیم‌های لاغری کاربرد دارد. کالری پایین مرغ و پرتئین فراوان آن باعث شده که در بیشتر برنامه‌های غذایی رژیمی جای داشته باشد. پیش از آنکه انواع دستورات غذایی با سینه مرغ را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم در این صفحه از وبسایت سبک زندگی با کالری مرغ آشنا شوید. 

احتمالا برای شما هم پیش آمده بخواهید غذایی درست کنید و تنها به بخشی خاصی از مرغ مانند فیله یا ران آن نیاز داشته باشید. با کلیک روی لینک زیر می‌توانید بخش‌های مختلف مرغ را به صورت پاک‌شده، مزه‌دار شده یا چرخ‌شده در بسته‌بندی‌های بهداشتی مشاهده و درصورت تمایل خریداری کنید.

خرید مرغ

سینه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر

اولین دستور غذایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک غذا با سینه مرغ و پنیر است. برای تهیه این غذا داخل سینه مرغ را با ترکیبی از اسفناج، پنیر و گردو پر کرده و آن را در فر می‌پزید. کربوهیدرات این غذا حدود ۷ گرم برای هر نفر است و می‌توانید آن را در رژیم کتوژنیک نیز مصرف کنید. ترکیب طعم‌های اسفناج و پنیر بسیار خوب می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم یکبار به این غذای خوشمزه فرصت بدهید. طرز تهیه این غذا را اینجا بخوانید.

چیکن انچیلادا یک غذای مکزیکی خوشمزه با سینه مرغ

چیکن انچیلادا یک غذای مکزیکی خوشمزه با سینه مرغ

اگر به غذاهای تند و اسپایسی علاقه داشته باشید، غذاهای مکزیکی شما را نیز دوست خواهید داشت. انچیلادا یکی از غذاهای مکزیکی است که با انواع فیلینگ مانند گوشت، مرغ، پوره لوبیا و ... تهیه می‌شود. انچیلادا مرغ یا چیکن انچیلادا یکی از انواع غذا با فیله سینه مرغ است که روش تهیه آسان و طعمی بسیار خوشمزه دارد. برای تهیه انچیلادای مرغ باید سینه مرغ را بپزید و سپس ریش‌ ریش کنید. سپس مرغ‌ها را به همراه پنیر و دیگر مخلفات درون نان ترتیلا پیچیده و روی آنها سس خوشمزه مخصوص انچیلادا بریزید. پس از ۲۰ دقیقه پختن در فر غذای شما آماده خواهد بود. طرز تهیه چیکن انچیلادا را بخوانید.

ناگت مرغ خانگی یک غذای سالم و رژیمی با سینه مرغ

ناگت مرغ خانگی یک غذای سالم و رژیمی با سینه مرغ

ناگت از آن غذاهایی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و همه آن را دوست دارند. ما از کیفیت مواد اولیه به کار رفته برای ناگت‌های آماده اطلاع نداریم و البته باید آنها را برای پخت در روغن سرخ کنیم. اما اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و رژيمی با سینه مرغ هستید، این بار ناگت را به صورت خانگی تهیه کرده و آن را در فر بپزید.

در این روش برای تهیه ناگت، سینه مرغ فیله‌شده در مخلوطی از ماست و ادویه‌ مزه‌دار شده و پس از غلتاندن در پودر سوخاری در فر پخته می‌شود. اگر طرز تهیه ناگت خانگی را بخوانید و یک بار آن را امتحان کنید، دیگر به سراغ انواع آماده آن نخواهید رفت. 

چیکن استراگانف

چیکن استراگانف یک غذا مجلسی و خوشمزه با مرغ

چیکن استراگانف می‌تواند یک ناهار لذیذ با مرغ باشد. این خوراک روسی لذیذ را می‌توانید به تنهایی و در کنار برنج یا پاستا سرو کنید. اگر مرغ تازه و غیرمنجمد در دسترس داشته باشید، تهیه چیکن استراگانف تنها ۳۰ دقیقه از شما زمان خواهد گرفت. این غذا با وجود قارچ و خامه طعم فوق‌العاده‌ای به خود می‌گیرد و می‌توانید با خیال راحت آن را برای هر مناسبت و مهمانی آماده کنید.

چیکن استراگانف کربوهیدرات کمی دارد و اگر آن را بدون سیب‌زمینی یا نان میل کنید، با رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات نیز سازگار است. مواد اولیه و طرز تهیه چیکن استراگانف را در سبک زندگی بخوانید.

شش طاووق عربی یک غذای خوشمزه با مرغ

شش طاووق عربی یک غذای خوشمزه با مرغ

جوجه کباب عربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم با سینه مرغ است که می‌تواند برای پذیرایی از مهمان نیز مناسب باشد. شش طاووق به جوجه کباب خودمان شباهت دارد با این تفاوت که ادویه‌های مختلف و کمی رب گوجه فرنگی نیز در آن به کار می‌رود. این غذا کالری و کربوهیدرات پایین و پروتئین بالایی دارد و در صورت مصرف بدون نان و برنج، غذایی رژیمی محسوب می‌شود. طرز تهیه شش طاووق را در سبک زندگی بخوانید.

ترکیب درست و دقیق از ادویه‌ها هر غذایی را خوشمزه‌تر می‌کند. اگر به دنبال یک ادویه برای مرغ هستید که بوی زهم آن را از ببرد و طعمی فوق‌العاده به آن ببخشد، لینک زیر را ببینید:

ادویه مخصوص مرغ

سالاد مرغ و اسفناج مدیترانه‌ای یک غذای کامل و رژیمی با سینه مرغ

سالاد مرغ و اسفناج مدیترانه‌ای یک غذای کامل و رژیمی با سینه مرغ

در سال‌های اخیر آشپزی مدیترانه‌ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است. غذاهای مدیترانه‌ای در عین داشتن طعم دلپذیر، مواد اولیه مغذی و روش پخت سالمی دارند. وجود عناصری مانند زیتون، روغن زیتون و سبزیجات تازه و کم‌بودن سهم گوشت قرمز در غذاهای مدیترانه‌‌ای از دلایل محبوبیت آنها هستند.

برای تهیه این سالاد مدیترانه‌ای باید سینه مرغ را با روغن زیتون، آبلیمو و ادویه مزه‌دار کرده و گریل کنید. سپس مرغ‌های گریل‌شده را نواری بریده و به همراه سالادی از سبزیجات سرو کنید. مواد اولیه و طرز تهیه سالاد مرغ و اسفناج را قبلا به شما گفته‌ایم.

چیکن پیکاتا غذای ایتالیایی خوشمزه و آسان 

چیکن پیکاتا غذای ایتالیایی خوشمزه و آسان 

اگر به دنبال یک غذای لذیذ با کالری مناسب هستید، چیکن پیکاتا گزینه خوبی است. برای تهیه این خوراک مرغ ایتالیایی، سینه مرغ در کمی روغن زیتون سرخ شده و سپس در سسی خامه‌ای پخته می‌شود. اگر چه در سس این غذا از خامه استفاده شده اما کالری آن برای هر نفر حدود ۳۷۰ است. رنده پوست لیموترش و دانه‌های کبر عطر اشتهابرانگیزی به این غذا می‌بخشند. دستور پخت چیکن پیکاتا را بخوانید و این غذای ایتالیایی را حتما امتحان کنید.

املت مرغ یک غذای مناسب برای رژیم کتوژنیک

املت مرغ یک غذای مناسب برای رژیم کتوژنیک

املت مرغ را می‌توانید برای یک صبحانه کامل و مفصل یا یک وعده غذایی تهیه کنید. با نگاهی به فهرست مواد اولیه این املت می‌توانید به طعم خوب آن پی ببرید. این غذای خوشمزه با سینه مرغ پخته شده، تخم مرغ، پیازچه و پنیر موزارلا درست می‌شود. برای پختن املت مرغ می‌توانید از مرغی که برای وعده‌های قبل پخته‌اید نیز استفاده کنید. این غذا برای رژیم کتوژنیک نیز مجاز است. توضیحات بیشتر را در مطلب طرز تهیه املت مرغ بخوانید.

خوراک مرغ و قارچ خوشمزه و رژیمی

خوراک مرغ و قارچ خوشمزه و رژیمی

همان‌‌طور که از نام آن مشخص است این غذا با سینه مرغ و قارچ تهیه می‌شود و کالری آن با یک رژیم اصولی مطابقت دارد. روش تهیه خوراک مرغ و قارچ آسان است و ظرف حدود ۳۰ دقیقه آماده می‌شود.

اگر در رژیم لاغری هستید، این خوراک را به همراه سالاد سبزیجات مانند سالاد کاهو سرو کنید. به این ترتیب فیبر سبزیجات و پروتئین بالای خوراک شما را برای مدتی طولانی سیر نگاه خواهند داشت. طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ را بخوانید.

چیکن جالفریزی یک غذای هندی فوق‌العاده با سینه مرغ

چیکن جالفریزی یک غذای هندی فوق‌العاده با سینه مرغ

غذاهای هندی عطر و طعمی عالی دارند که آن را مدیون ادویه‌جات متنوع هستند. چیکن جالفریزی نوعی خوراک است که از فیله مرغ، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و فلفل چیلی تهیه می‌شود. راز خوشمزگی این غذا نیز ادویه گرم ماسالای هندی است. این خوراک را هم به همراه برنج و هم با نان می‌توانید سرو کنید. ما در سبک زندگی، مواد اولیه و نکات دیگر برای پخت چیکن جالفریزی را به شما گفته‌ایم.

سالاد کرفس و مرغ یک غذای رژیمی بسیار خوشمزه

سالاد کرفس و مرغ یک غذای رژیمی بسیار خوشمزه

اگر به دنبال یک غذای رژیمی با مرغ برای شام هستید، سالاد کرفس و مرغ را امتحان کنید. سینه مرغ پخته‌شده، کرفس، پیازچه، بادام (یا گردو) و کشمش مواد اولیه این سالاد خوشمزه هستند. سس این سالاد نیز بر پایه ماست یونانی و سالم است. نکته مهم در تهیه سالاد مرغ و کرفس این است که آن را زودتر از زمان سرو آماده کرده و برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه‌دار شود.

سوپ مرغ و ذرت

سوپ ذرت و مرغ غذایی برای شب‌های سرد سال

این سوپ دقیقا مانند سوپ‌های رستورانی غلیظ و خوشمزه است. برخلاف برخی سوپ‌های رقیق، این سوپ را می‌توانید یک وعده کامل و سیرکننده در نظر بگیرید. پروتئین و فیبر بالای این غذا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارند. طرز پخت سوپ ذرت و مرغ را در سبک زندگی بخوانید. 

سخن پایانی

مرغ یک انتخاب اقتصادی و در عین حال سالم برای تامین نیاز بدن به پروتئین محسوب می‌شود. اگر از طبخ مرغ به صورت خورشت خسته شده‌اید و به دنبال روش‌های تازه برای تهیه غذا با سینه مرغ هستید، می‌توانید طرز تهیه ۱۰ غذای خوشمزه با مرغ را در این مطلب بخوانید.

نظرات کاربران