search

طرز تهیه چیکن پیکاتا: خوراک مرغ ایتالیایی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۳۵

طرز تهیه چیکن پیکاتا: خوراک مرغ ایتالیایی
۵/ ۴.۵۰
امتیاز دهید
این غذای ایتالیایی آسان و خوشمزه با فیله سینه مرغ درست می‌شود. طعم خوب این غذا مدیون سس لیمویی و خامه‌ای آن است که به همراه دانه‌های کبر (کیپر) عطر فوق‌العاده‌ای به غذا می‌بخشد. طرز تهیه چیکن پیکاتا را بخوانید و این غذای سالم و سرشار از پروتئین را امتحان کنید.

ارزش غذایی

انرژی374 کیلوکالری
کربوهیدرات11 گرم
پروتئین29 گرم
چربی کل21 گرم
کلسترول0.118 میلی گرم
فیبر خوراکی- گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

آرد 0.3 پیمانه
روغن زیتون 2.5 قاشق غذاخوری
سیر - ریز خرد شده2 قاشق غذاخوری
آب مرغ 1.25 پیمانه
نشاسته ذرت 1.5 قاشق چای‌خوری
سینه مرغ 2 عدد
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
خامه 0.25 پیمانه
کبر 2 قاشق غذاخوری
جعفری - خرد شده2 قاشق غذاخوری
نمک به دلخواه
فلفل سیاه به دلخواه

برای تهیه این غذا ابتدا لازمست  سینه مرغ را از طول ببرید تا نازک شود، سپس هر سینه مرغ بازشده را از وسط دو نیم کنید. به این ترتیب ۴ فیله نازک مرغ خواهید داشت. اگر در رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات هستید کافی است نشاسته ذرت را از سس غذا حذف کنید. همچنین اگر به هر دلیل محدودیت مصرف چربی دارید، خامه و کره را از سس حذف نمایید و سس را با شیر درست کنید.

برای اینکه عطر لیمو در سس چیکن پیکاتا بیشتر احساس شود می‌توانید کمی رنده پوست لیمو به آن اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که فقط بخش زردرنگ پوست لیمو را رنده کنید تا تلخ نباشد.

طرز تهیه چیکن پیکاتا

طرز تهیه چیکن پیکاتا

  1.  آرد، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را در کاسه‌ای مخلوط کنید. روغن زیتون را در تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. دو طرف مرغ‌ها را در مخلوط آرد بزنید و سپس در روغن قرار دهید. هر طرف آن را برای ۴ تا ۵ دقیقه بپزید تا رنگ آن برگردد و مرغ مغزپخت شود. حرارت باید ملایم باشد تا مرغ نسوزد و سفت نشود.
  2. پس از پختن مرغ‌ها آن‌ها را از تابه به بشقاب منتقل کنید. سیر را در روغن باقی‌مانده تفت دهید. اگر کمتر از یک قاشق چای‌خوری روغن در تابه باقی‌مانده، کمی روغن اضافه کنید. چند قاشق از آب مرغ را کنار بگذارید و باقی آن را به سیر طلایی‌شده اضافه کنید. عصاره مرغ چسبیده به کف تابه را با لبه کفگیر بتراشید تا با آب مرغ مخلوط شود. حرارت را بیشتر کنید تا آب مرغ به جوش بیاید. کمی زمان دهید تا آب مرغ تقریبا نصف شود. 
  3. نشاسته ذرت را در آب مرغی که کنار گذاشته بودید حل کرده و به تابه اضافه کنید. آب لیمو را نیز در سس بریزید و هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی غلظت آن به حد مطلوبی رسید تابه را از روی حرارت بردارید. کره و خامه را در حال هم زدن به سس اضافه کنید، کمی بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل بزنید.
  4. مرغ‌ها را در ظرف سرو بچینید و سس را روی آن بریزید. دانه‌های کبر و جعفری خردشده را روی آنها پخش کرده و چیکن پیکاتا را سرو کنید.
نظرات کاربران