search

طرز تهيه سينه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۴۸

طرز تهيه سينه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر
۵/ ۴.۵۳
امتیاز دهید
اگر برای شام یا ناهار به دنبال یک غذای خوشمزه با سینه مرغ هستید، سینه مرغ پر شده با اسفناج یک انتخاب فوق‌العاده است. مرغ کباب‌شده در فر آبدار با فیلینگی از ترکیب اسفناج، پنیر و گردو که طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. این غذا کربوهیدرات بسیار کمی دارد و یک غذای مناسب با رژیم کتوژنیک و کم کربوهیدرات محسوب می‌شود. امیدواریم آن را در خانه امتحان کرده و از آن لذت ببرید.

ارزش غذایی

انرژی434 کیلوکالری
کربوهیدرات7 گرم
پروتئین43 گرم
چربی کل26 گرم
کلسترول0.147 میلی گرم
فیبر خوراکی2 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

25 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

پیاز قرمز - کوچک1 عدد
سیر 2 حبه
اورگانو 0.5 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 0.25 قاشق چای‌خوری
گردو - خرد شده2 قاشق غذاخوری
پنیر فتا - خرد شده0.66 پیمانه
پنیر پارمسان - رنده شده1 قاشق غذاخوری
اسفناج 140 گرم
نمک 1 قاشق چای‌خوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
لیموترش برای سرو
سینه مرغ - کم چرب2 عدد

انتخاب یک غذای جدید با مرغ برای ما که معمولا آن را به صورت خورشت مرغ ساده می‌پزیم، کمی سخت است. برای تهیه این غذا بخشی از سینه مرغ را برش می‌زنیم و درون آن را با مخلوطی از اسفناج و پنیر پر می‌کنیم. مرغ‌های پرشده را ابتدا در کره سرخ کرده و سپس در فر می‌پزیم. با این روش مرغ ما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای می‌گیرد و خشک هم نمی‌شود.

طرز تهیه سینه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر

طرز تهيه سينه مرغ پر شده با اسفناج و پنیر

  1. دمای فر را روی ۲۲۹ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و توری فلزی فر را در طبقه وسط آن قرار دهید.
  2. برای تهیه سینه مرغ شکم پر باید سینه مرغ را به ۲ قسمت تقسیم کنید. سینه مرغ فیله‌ و نصف‌شده را می‌توانید به صورت آماده از فروشگاه‌ها بخرید. فیله را روی تخته قرار داده و با نوک چاقوی آشپزخانه یک شکاف به اندازه ۱۰ سانتی‌متر در بخش ضخیم‌تر آن ایجاد کنید. سپس این شکاف را کمی عمیق‌تر کنید تا فضای کافی برای مخلوط اسفناج ایجاد شود. بخش نازک‌تر فیله را دست‌نخورده باقی بگذارید. آب اضافی مرغ‌ها را با حوله کاغذی بگیرید و سطح خارجی آنها را با نمک ماساژ دهید تا مزه‌دار شوند.
  3. روغن زیتون را در تابه‌ای چدنی بریزید و تابه را روی شعله متوسط قرار دهید. پیاز خردشده را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود. سیر خردشده و ادویه‌ها را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا عطر آنها آزاد شود. حالا نوبت اضافه‌کردن اسفناج است. اسفناج را تا جایی که آب آن کشیده شود تفت دهید. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
  4. گردو و پنیر فتا خردشده را به همراه پنیر پارمسان رنده‌شده داخل تابه بریزید و هم بزنید تا با مخلوط اسفناج ترکیب شوند. حالا مرغ‌ها را با این مواد پر کنید. لبه شکاف‌ها را با خلال دندان به هم وصل کنید تا باز نشود. 
  5. تابه اسفناج را با یک دستمال کاغذی پاک کنید، کمی کره در آن بریزید و مجددا روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود. سینه‌‌های مرغ پرشده با اسفناج را در تابه بچینید و هر سمت آنها را برای ۲ تا ۳ دقیقه سرخ کنید تا به رنگ طلایی - قهوه‌ای درآیند.
  6. پس از این مدت، تابه را به طبقه میانی فر از پیش گرم‌شده منتقل کنید. اگر تابه شما چدنی نیست، مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب فر بچینید. مرغ‌ها باید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بپزند. پس از خروج تابه از فر درب آن را قرار دهید تا برای ۵ دقیقه به همان حال استراحت کند. به این ترتیب مرغ‌ها آبدار خواهند شد. سپس آنها را در ظرف بچینید و به همراه لیموی تازه سرو کنید.

 

 

 

نظرات کاربران