search

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه به سالم‌ترین روش

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی و خوشمزه به سالم‌ترین روش
۵/ ۳.۰۰
امتیاز دهید
ناگت غذایی جذاب و خوشمزه است که همه به خصوص کودکان آن را دوست دارند. تهیه ناگت مرغ در منزل کار سختی نیست و شما می‌تواند با مرغ تازه و مواد درجه یک، ناگت مرغ خانگی خودتان را داشته باشید. در این مطلب طرز تهیه ناگت مرغ ترد و خوشمزه و در عین حال سالم را به شما می‌گوییم.

ارزش غذایی

انرژی298.73 کیلوکالری
کربوهیدرات28.02 گرم
پروتئین30.95 گرم
چربی کل6.54 گرم
کلسترول0.116 میلی گرم
فیبر خوراکی2.64 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

5 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

15 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

سینه مرغ - فیله شده2 عدد
ماست یونانی 0.5 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
پودر فلفل 1 قاشق چای‌خوری
پاپریکا 0.5 قاشق چای‌خوری
سس تند 1 قاشق چای‌خوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری
پودر سوخاری 1 پیمانه
پودر سوخاری پولکی 0.5 پیمانه
پودر آویشن 1 قاشق چای‌خوری
پودر سیر 0.5 قاشق چای‌خوری
اورگانو 0.5 قاشق چای‌خوری

ناگت‌های مرغ آماده از مخلوط مرغ چرخ‌شده، آرد و ادویه‌ها درست می‌شوند. برای اینکه از کیفیت مرغ به کار رفته در ناگت و سلامت آن اطمینان داشته باشید، دست به کار شده و ناگت مرغ خانگی خودتان را تهیه کنید. برای اینکار به سینه مرغ فیله‌شده، پودر سوخاری و ادویه‌جات نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید ناگت‌ها را در روغن سرخ کنید، اما پختن آنها در فر گزینه سالم‌تری است. ناگت آماده را به همراه  سس فلفل تایلندی، سس پنیر چدار یا سس ارده سرو کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی در منزل

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

  1. سینه مرغ فیله‌شده را از وسط باز کنید تا ۴ فیله نازک داشته باشید. فیله‌ها را یک به یک روی تخته برش قرار دهید و روی آنها را با یک کیسه فریزر بپوشانید. با وردنه یا بیفتک‌کوب به آرامی فیله‌ها را بکوبید تا ضخامت آنها کمتر از یک سانتی‌متر (حدود ۷ میلی‌متر) شود. هر کدام از قسمت‌ها را به قطعات به اندازه ۵ سانتی‌متر (یا اندازه دلخواه خودتان) تقسیم کنید. 
  2. ماست، سس تند، تخم مرغ، نیمی از پاپریکا و فلفل قرمز و کمی نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه‌ بزرگ خوب مخلوط کنید. قطعات مرغ را در مواد ریخته و هم بزنید. سپس روی کاسه را سلفون بکشید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند. 
  3. دمای فر را روی ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. مابقی ادویه‌ها را با پودر سوخاری پولکی و معمولی ترکیب کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، پودر سوخاری را روی آن ریخته و پخش کنید. سینی را برای چند دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا پودر سوخاری تست و طلایی شود. در این مدت یک یا دوبار سینی را تکان دهید تا تمام ذرات پودر سوخاری به صورت یکسان حرارت ببینند.
  4. سینی حاوی آرد سوخاری را از فر بیرون بیاورید. قطعات مرغ را از مخلوط ماست و تخم مرغ خارج کرده و به آرامی تکان دهید تا مایه اضافی بچکد. سپس آنها را در پودر سوخاری بغلتانید تا همه طرف آنها با پودر پوشانده شود.
  5. دمای فر را به ۱۹۰ درجه سانتی‌‌گراد کاهش دهید. یک شبکه فلزی مخصوص پخت را روی سینی فر قرار دهید و ناگت‌ها را روی آن بچینید. استفاده از شبکه فلزی باعث می‌شود پخت بهتر صورت بگیرد و آرد سوخاری اطراف ناگت‌ها خمیری نشود.
  6. سینی را برای مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا ناگت‌ها بپزند. در میانه زمان پخت آنها را برگردانید تا هر دو طرفشان طلایی‌رنگ شود. پس از اتمام پخت ناگت‌‌ها را به همراه سس یا سالاد دلخواه خود سرو و نوش جان کنید.

 

محبوب‌ترین‌ها
نظرات کاربران