search

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوشمزه و رژیمی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۶

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوشمزه و رژیمی
۵/ ۴.۰۰
امتیاز دهید
اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و کم کالری با مرغ هستید پیشنهاد ما خوراک خوراک مرغ و قارچ است. یک غذای ساده، فوری اما خوش‌طعم که می‌توانید آن را برای ناهار یا شام انتخاب کنید. طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ را در ادامه بخوانید.

ارزش غذایی

انرژی341 کیلوکالری
کربوهیدرات10 گرم
پروتئین41 گرم
چربی کل16 گرم
کلسترول0.109 میلی گرم
فیبر خوراکی2 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

15 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

فیله مرغ - نصف شده700 گرم
آب مرغ 0.5 پیمانه
آرد سفید 0.25 پیمانه
جعفری - ریز خرد شده0.25 پیمانه
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
قارچ - حلقه حلقه شده450 گرم
آویشن 1 قاشق چای‌خوری
نمک به دلخواه
فلفل سیاه به دلخواه

برای تهیه خوراک قارچ و مرغ می‌توانید از هر بخش مرغ که ترجیح می‌دهید استفاده کنید. این دستور برای فیله سینه مرغ است و شما باید زمان پخت را با توجه به قسمتی از مرغ که انتخاب کرده‌اید، تغییر دهید. کمی از آردی که مرغ را در آن می‌غلتانید در روغن باقی می‌ماند و پس از اضافه کردن آب مرغ، سسی خوشمزه ایجاد می‌شود. بنابراین تابه را عوض نکنید. در صورت تمایل در انتها کمی آب لیموترش روی خوراک بریزید تا طعم آن حتی بهتر شود.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ خوشمزه و رژیمی

 طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی

  1. آرد را در بشقاب گودی بریزید. ۲ عدد سینه مرغ را از وسط دو نیم کرده و آنها را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید، سپس هر دو طرف آنها را در آرد بزنید. در آخر مرغ‌ها را کمی تکان دهید تا آرد اضافی بریزد.
  2. یک قاشق روغن زیتون را در تابه ریخته و تابه را روی شعله نسبتا زیاد قرار دهید. هر طرف مرغ‌ها را حدود ۳ دقیقه بپزید تا به رنگ طلایی - قهوه‌‌ای درآیند. مرغ‌های پخته شده را در بشقابی بچینید و روی آنها را با یک قطعه فویل آلومینومی بپوشانید. فویل را طوری قرار دهید که مرغ‌ها خشک نشوند اما راهی برای خروج هوای گرم باقی بگذارید. 
  3. بقیه روغن زیتون را در تابه بریزید و حرارت را کم کنید. آویشن و قارچ‌ها را اضافه کنید و حدود ۶ دقیقه بپزید تا قارچ‌ها نرم شوند.
  4. آب مرغ را به تابه اضافه کنید. هم بزنید و اجازه دهید سس برای چند دقیقه بپزد تا کمی غلیظ شود. سپس نمک و فلفل آن را اندازه کنید و مرغ‌ها را به تابه برگردانید. چند دقیقه دیگر زمان دهید تا مرغ‌ها طعم سس را به خود بگیرند. جعفری ساطوری‌شده را روی خوراک بریزید و با همان تابه سرو کنید.

 

نظرات کاربران