search

طرز تهیه سالاد مرغ و اسفناج مدیترانه‌ای با سس مخصوص

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۰۳

طرز تهیه سالاد مرغ و اسفناج مدیترانه‌ای با سس مخصوص
۵/ ۴.۰۰
امتیاز دهید
یک سالاد خوشمزه با مرغ گریل شده و اسفناج و سبزیجات تازه که حاوی پروتئین و فیبر و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست. این سالاد خوشمزه را برای ناهار و شام می‌توانید تهیه و نوش جان کنید. طرز تهیه سالاد مرغ و اسفناج مدیترانه‌ای را در ادامه بخوانید.

ارزش غذایی

انرژی330 کیلوکالری
کربوهیدرات23 گرم
پروتئین36 گرم
چربی کل9 گرم
کلسترول0.08 میلی گرم
فیبر خوراکی5 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

15 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

سینه مرغ 4 عدد
بیبی اسفناج 2 پیمانه
پیاز قرمز - حلقه حلقه شده0.5 عدد
گوجه گیلاسی - نصف شده2 پیمانه
زیتون سیاه - بدون هسته0.5 تکه
پنیر فتا - مکعبی خرد شده0.5 پیمانه
روغن زیتون 0.5 پیمانه
آب لیمو 0.25 پیمانه
اورگانو 1 قاشق غذاخوری
نمک 0.5 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 0.25 قاشق چای‌خوری

این سالاد را می‌توانید به عنوان یک شام سبک تابستانی یا ناهار برای محل کار انتخاب کنید. ترکیب اسفناج، گوجه فرنگی، پیاز، زیتون، پنیر فتا و مرغ این سالاد را به پکیجی کامل از پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها، فیبر و چربی‌های سالم را به شما می‌رساند. برای گریل کردن مرغ باید ابتدا آن را مزه‌دار کنید. برای مزه‌دار کردن مرغ‌ها از همان سس سالاد استفاده می‌شود.

طرز تهیه سالاد مرغ و اسفناج

طرز تهیه سالاد مرغ و اسفناج مدیترانه‌ای

  1. آب لیمو، روغن زیتون، نمک، فلفل و اورگانو را در کاسه‌ای بزرگ با همزن دستی یا چنگال بزنید تا سسی یک‌دست ایجاد شود. نیمی از آن را برای سس سالاد کنار بگذارید و قطعات مرغ را نیم باقی‌مانده آن بریزید. مرغ‌ها را هم بزنید تا تمام سطح آنها به خوبی به سس آغشته و مزه‌دار شود. روی کاسه را با یک پلاستیک فریزر بپوشانیدو آن را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. مرغ‌ها را بیشتر از ۴ ساعت مزه‌دار نکنید، زیرا در اینصورت هنگام پخت شکل خود را از دست خواهند داد. 
  2. یک تابه گریل یا چدنی را روی حرارت قرار دهید تا کاملا گرم شود. هر سمت قطعات مرغ را برای مدت ۵ دقیقه گریل کنید. سپس آنها را از طول برش بزنید.
  3. اسفناج، کاهو، گوجه گیلاسی، زیتون و پیاز را در ظرف سرو مخلوط کنید. پنیر فتا خردشده را روی آن پخش کرده و سس را روی آنها بریزید. برش‌های مرغ و نان پیتا تست شده را روی سالاد قرار دهید و سرو کنید.

 

نظرات کاربران