search

طرز تهیه سالاد کرفس و مرغ رژیمی فوق‌العاده خوشمزه

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۷

طرز تهیه سالاد کرفس و مرغ رژیمی فوق‌العاده خوشمزه
۵/ ۱.۰۰
امتیاز دهید
سالاد کرفس و مرغ ترکیب خوشمزه‌ای از سینه مرغ پخته‌شده، کرفس، پیازچه و انگور است. سس این سالاد با ماست یونانی تهیه می‌شود و در عین طعم خامه‌ای و جذاب چربی و کالری پایینی دارد. اگر به دنبال یک غذای بدون نان و برنج ولی سیرکننده هستید، این سالاد یک انتخاب بسیار مناسب است. طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس را در ادامه بخوانید.

ارزش غذایی

انرژی228 کیلوکالری
کربوهیدرات17 گرم
پروتئین27 گرم
چربی کل6 گرم
کلسترول0.048 میلی گرم
فیبر خوراکی2 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

6 نفر

مواد لازم

سینه مرغ - پخته شده3 پیمانه
انگور قرمز - نصف شده2 پیمانه
کرفس 3 ساقه
پیازچه - بزرگ3 عدد
بادام - خلال شده0.5 پیمانه
ماست یونانی 1 پیمانه
شیر 2 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق چای‌خوری
نمک 0.5 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 0.5 قاشق چای‌خوری
شوید - خرد شده2 قاشق غذاخوری

شاید برای شما دیدن انگور در ترکیب مواد این سالاد کمی عجیب به نظر برسد. گرچه می‌توانید به سادگی انگور را حذف کنید، اما پیشنهاد ما این است که از امتحان کردن مزه‌های جدید نترسید و به استقبال آنها بروید. سس زیاد این سالاد بافت آن را مرطوب و منسجم می‌کند و اگر آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید طعم‌ سس کاملا به خرد مواد سالاد می‌رود. شما می‌توانید این سالاد را به عنوان وعده اصلی نوش جان کنید یا برای تکمیل‌شدن میز پذیرایی در کنار غذاهای دیگر قرار دهید. یک راه دیگر این است که آن را میان نان تست یا باگت پر کنید و یک ساندویچ سالم و خوشمزه داشته باشید.

طرز تهیه سالاد کرفس و مرغ

طرز تهیه سالاد کرفس و مرغ

  1. سینه مرغ را بپزید و مکعبی خرد کنید. انگورها را از وسط نصف کنید و به همراه کرفس خردشده، مرغ، پیازچه خردشده و خلال بادام در یک کاسه بزرگ بریزید.
  2. برای تهیه سس سالاد ماست یونانی، شیر، عسل، نمک و فلفل را در یک کاسه دیگر خوب مخلوط کنید. سس را روی مواد سالاد بریزید و هم بزنید تا تمام مواد به آن آغشته شوند. کمی از سالاد بچشید و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سالاد مرغ و کرفس آماده خوردن است، اما اگر آن را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد، طعم بهتری خواهد داشت. 
  3. هنگام سرو کمی شوید خردشده روی سالاد بریزید. این سالاد را می‌توانید با کمی خلاقیت به ذائقه خانواده‌تان نزدیک‌تر کنید. برای مثال به جای خلال بادام از گردوی یا به جای انگور از کشمش استفاده کنید.

 

 

 

نظرات کاربران