search

طرز تهیه کیک صبحانه سالم

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه ساناز خادم سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۴۵

طرز تهیه کیک صبحانه سالم
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
خرما، زردآلوی خشک ‌شده، دانه‌های خوراکی و جو دوسر بکار رفته در طرز تهیه کیک صبحانه سالم، آن را تبدیل به بمبی از انرژی می‌کنند. با خوردن یک قطعه از این کیک در وعده صبحانه علاوه بر تامین انرژی و بخشی از فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن، تا زمان ناهار احساس گرسنگی نخواهید کرد.

ارزش غذایی

انرژی190 کیلوکالری
کربوهیدرات23.6 گرم
پروتئین4.4 گرم
چربی کل8.2 گرم
کلسترول1.3 میلی گرم
فیبر خوراکی2.3 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

12 نفر

مواد لازم

خرما - بدون هسته150 گرم
کره - کم چرب100 گرم
زردآلوی خشک‌شده - خرد شده50 گرم
فندق - برشته شده50 گرم
دانه‌های خوراکی 3 قاشق غذاخوری
کشمش سیاه 50 گرم
جو دوسر 150 گرم
شربت آگاوه 3 قاشق غذاخوری

کارشناسان تغذیه خوردن کیک و شیرینی‌‌جات در وعده صبحانه را به دلیل داشتن قند فراوان توصیه نمی‌کنند. اما این کیک صبحانه انگلیسی که به آن فلپ‌جک (flapjacks) می‌گویند با داشتن شیرین‌کننده‌‌های طبیعی و جو دوسر، بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای شما را تامین خواهد کرد. همچنین برای روزهایی که فرصت صرف صبحانه در منزل را ندارید، می‌توانید این وعده کم‌ حجم را با خود به محل کار یا تحصیل ببرید. در صورتی که به شربت آگاوه دسترسی نداشتید، آن را با شیره انگور یا عسل جایگزین کنید. در ادامه طرز تهیه کیک صبحانه سالم را می‌خوانید.

طرز تهیه کیک صبحانه سالم

طرز تهیه کیک صبحانه سالم

  1. فر را با درجه ۱۷۰- ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد (درجه گاز ۵) روشن کنید. داخل یک قالب مربعی به ضلع ۱۸ سانتی­‌متر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. خرماها را داخل مخلوط‌کن بریزید تا کاملا خرد شده و به یکدیگر بچسبند.
  3.  کره، شربت آگاوه و خرما را داخل ظرفی ریخته و به آرامی حرارت دهید. مواد را هم بزنید تا کره آب و با خرما مخلوط شود. سایر مواد باقی‌­مانده را نیز اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. سپس مخلوط به دست آمده را داخل قالب پهن کنید.
  4.  قالب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک شما به رنگ قهوه‌­ای-طلایی درآید. سپس قالب را بیرون آورده و بدون خارج کردن کیک از قالب، آن را به ۱۲ قسمت برش دهید. پس از سرد شدن می‌توانید آنها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

اگر به صبحانه‌های متنوع و کم‌کالری علاقه‌مند هستید، ما طرز تهیه صبحانه رژیمی چیا و زردآلو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نظرات کاربران