search

یک میان وعده عالی برای بچه‌ها

طرز تهیه کیک پروانه‌ای ساده

clock icon زمان خواندن ۳ دقیقه گلناز محمدپور شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۳۹

طرز تهیه کیک پروانه‌ای ساده
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
این کیک اسفنجی سبک که روی آن با مقدار زیادی کرم کره‌ای وانیلی تزیین شده، جزو کیک‌های وانیلی خوشمزه به حساب می‌آید و بچه‌ها از خوردن آن حتما استقبال می‌کنند.

ارزش غذایی

انرژی کیلوکالری
کربوهیدرات گرم
پروتئین گرم
چربی کل گرم
کلسترول میلی گرم
فیبر خوراکی گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

20 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

25 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

12 نفر

مواد لازم

شکر قنادی (شکر کاستر) 160 گرم
تخم مرغ - هم‌زده3 عدد
پودر کیک 160 گرم
عصاره وانیل 3 قاشق غذاخوری
پودر قند 270 گرم
کره بدون نمک 320 گرم

شما برای تهیه کیک پروانه‌ای به قالب مافین دوازده عددی به همراه دوازده عدد کاغذ کیک مافین و قیف یکبار مصرف نیاز خواهید داشت. 


طرز تهیه کیک پروانه‌ای

  1. فر را با دمای۱۵۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد و درجه فر گاز 3.5 گرم کنید. نیمی از کره که در دمای محیط نرم شده، شکر، تخم مرغ، پودر کیک و دو قاشق از عصاره وانیل را در یک کاسه بزرگ ریخته و با استفاده از مخلوط‌کن برقی یا یک قاشق چوبی، با هم ترکیب‌کرده تا یک خمیر صاف ضخیم به دست بیاید (این کار پنج دقیقه طول خواهد کشید).
  2. کاغذهای کیک را در قالب مافین گذاشته و با قاشق، خمیر را به طور مساوی در قالب‌ها بریزید. برای پخت20 تا 25 دقیقه زمان بگذارید یعنی وقتی که خمیر پف کرد و طلایی شد (یک خلال‌دندان را داخل کیک فرو‌ برده و هنگام بیرون کشیدن تمیز باشد). قالب کیک را روی سینی سیمی بگذارید تا خنک شود.
  3. در همین حال، کرم کره‌ای را درست کنید. نیم دیگر کره نرم‌شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و با استفاده از همزن برقی یا قاشق چوبی هم بزنید. نصف پودر قند را اضافه کرده تا ترکیب شوند سپس باقی مانده آن را به وانیل اضافه کنید تا زمانی‌که مایه صاف و نرم و زرد رنگ شود به هم‌زدن ادامه دهید.
  4. از یک کارد کوچک برای پخش‌کردن مایه کرمی روی کیک‌های خنک شده استفاده کنید. یا برای تهیه کیک پروانه‌ای، با چاقویی تیز و کوچک، دایره‌ای به عمق یک سانتی‌متر روی کیک ایجاد کرده و تکه‌های دایره‌ای شکل را نصف کنید تا شبیه بال پروانه شوند.
  5. یک قیف یکبار مصرف را با کرم پر کنید و نوک آن را ببرید. کرم را روی سوراخ‌های کوچک کیک‌ها بریزید و بال‌های کیکی را روی آن‌ها قرار دهید. پودر‌قند را روی کرم کره‌ای الک کنید و از آن لذت ببرید و یا کیک‌ها را در ظرف دردار بگذارید و طی چند روز آینده میل کنید.

نکته:
هرچه کره نرم‌تر باشد، خمیر کیک و کرم کره‌ای صاف‌تر و نرم‌تر خواهند شد.

کیک را 24 ساعت قبل تهیه کنید. پس از خنک‌شدن، کیک پروانه‌ای را می‌توانید تا بیست روز در داخل ظرف دردار یا تا یک ماه در فریزر نگه داری کنید. 

نظرات کاربران