search

طرز تهیه ۱۰ فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی

clock icon زمان خواندن ۶ دقیقه تیم سلامت دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۳۰

طرز تهیه ۱۰ فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید

خوردن غذاهای خوشمزه یکی از بهترین بخش‌های رفتن به مهمانیست، اما معمولا در یک مهمانی بزرگ نمی‌توانیم تمام غذاها را بچشیم. پذیرایی با فینگر فود این مشکل را حل می‌کند، زیرا هر شخص می‌تواند لقمه‌های کوچکی از غذاهای متفاوت را امتحان کند. از طرفی تهیه فینگرفودها آسان است و تنوع آنها زیاد. در ادامه با این لقمه‌های خوشمزه بیشتر آشنا می‌شوید و طرز تهیه چند فینگر فود ساده و کم هزینه را می‌خوانید.

فهرست مطالب

فینگر فود چیست

برای گرفتن جواب این سوال کافی است به خود کلمه نگاهی دوباره کنید. در زبان انگلیسی فینگر (Finger) به معنی انگشت و (Food) به معنی غذاست. فینگر فود غذایی است که می‌توانید آن را با انگشتان خود بردارید و بدون نیاز به قاشق و چنگال میل کنید. به طور معمول این غذاها در کنار غذاهای اصلی یا به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شوند. فینگر فودها همچنین یک راه عالی برای تشویق کودکان به غذا خوردن محسوب می‌شوند.

طرز تهیه انواع فینگر فود آسان و خوشمزه

درست کردن فینگر فود کار سختی نیست و شما می‌توانید خلاقیت زیادی برای این کار به خرج دهید. نیازی نیست این غذاها حتما جدید باشند، برخی غذاهای ایرانی مانند انواع کوکو را می‌توان در قالب‌هایی با اندازه‌های کوچک پخت و سرو کرد. روش تهیه ۱۰مدل فینگر فود ساده ولی بسیار خوشمزه را در ادامه به شما می‌گوییم.

بورک اسفناج و پنیر

فینگر فود ساده، بورک اسفناج و پنیر

بورک غذایی با اصالت ترکیه‌ای است که با انواع فیلینگ تهیه می‌شود. اگر به دنبال یک فینگر فود با خمیر یوفکا باشید، بورک اسفناج و پنیر یک گزینه خوشمزه است که حتما مورد استقبال مهمانانتان قرار خواهد گرفت. پیچیدن بورک به باقلوا شبیه است، آن را می‌توانید هم به صورت لایه لایه و هم به شکل لقمه‌های باریک درست کنید. برای سرو این غذا به شکل فینگر فود باید آن را به شکل لقمه‌های تک نفره بپیچید. طرز تهیه این غذا را اینجا بخوانید.

بورک گوشت

فینگر فود ساده، مینی تارت گوشت

این هم یک مدل دیگر از بورک است که با مایه‌ای گوشتی پر می‌شود. همانطور که گفتیم بهتر است بورک را به شکل لقمه‌های تک نفره بپیچید تا راحت و بی‌دردسر سرو شود. طرز تهیه بورک گوشت را قبلا در سبک زندگی آورده‌ایم.

قارچ شکم پر بدون گوشت

فینگر فود ساده،  قارچ شکم پر بدون گوشت

این فینگر فود گیاهی فوق‌العاده خوشمزه است و ظاهری هیجان‌انگیز دارد. اگر مهمان شما گیاهخوار است یا به هر دلیلی نمی‌تواند گوشت بخورد، قارچ شکم پر را حتما دوست خواهد داشت. برای اینکه سینی فینگرفودتان زیباتر شود، قارچ‌های کوچک و هم‌اندازه را انتخاب کنید. طرز تهیه قارچ شکم پر را قبلا برای شما آماده کرده‌ایم.

مینی تارت گوشت

فینگر فود، مینی تارت گوشت

این تارت‌های کوچک با لبه‌های برشته، ظاهر بسیار زیبایی به سینی فینگر فود شما می‌بخشند. برای درست کردن آنها به خمیر یوفکا، مایه گوشتی (مانند مایه ماکارونی) و کمی پنیر احتیاج دارید. طرز تهیه مینی تارت گوشت را بخوانید و آنها را حتما امتحان کنید. 

سمبوسه سیب‌زمینی

فینگر فود ساده، سمبوسه سیب‌زمینی

درست کردن فینگر فود با سیب زمینی فکر خوبی است، زیرا همه ترکیبات سیب‌زمینی را دوست دارند. سمبوسه سیب زمینی مخصوصا اگر در ابعاد کوچک تهیه شود، بسیار خوش‌خوراک است. البته می‌توانید درون سمبوسه‌ها را با ترکیب سوسیس، ژامبون و سبزیجات دیگر نیز پر کنید. اما پیشنهاد ما این است که از طرز تهیه سمبوسه سیب‌زمینی استفاده کنید که نتیجه‌ای با طعم اصیل جنوبی به شما خواهد داد.

دویماج قزوین

فینگر فود ساده، دویماج قزوین

دیماج (دویماج) یک پیش‌غذای خوشمزه با ترکیبات مغذی است که بیشتر در قزوین و آذربایجان شرقی تهیه می‌شود. این غذا را به طور سنتی به شکل تو‌پ‌های کوچک درست می‌کنند که شکل آن را کاملا به فینگر فودهای امروزی نزدیک می‌کند. برای تهیه این فینگرفود ساده و خوشمزه به نان خشک، سبزی خوردن، پنیر، پیاز داغ و گردو نیاز دارید. روش تهیه دیماج را بخوانید و آن را برای مهمانی‌های خود آماده کنید.

فلافل خانگی

فینگر فود ساده، فلافل خانگی

فلافل می‌تواند یک فینگر فود کم هزینه اما بسیار خوشمزه باشد. برای این کار قرص‌های فلافل بدون نان سرو می‌شوند. استفاده از یک سس خوشمزه مانند سس انبه یا سس ارده باعث می‌شود مهمانان شما از خوردن فلافل‌ها سیر نشوند. اگر نگران هستید فلافل‌های شما به اندازه نمونه بیرونی‌شان خوشمزه نشوند، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه فلافل لبنانی ما را بخوانید که تمام فوت و فن‌های لازم را در آن گفته‌ایم.

ناگت مرغ

فینگر فود ساده، ناگت مرغ

ناگت مرغ یکی از جذاب‌ترین فینگرفودهایی است که می‌توانید داشته باشید، به ویژه اگر خودتان در منزل آن را تهیه کنید. ناگت‌های خوشمزه و سوخاری‌شده به همراه سس پنیر طعمی بسیار لذیذ خواهند داشت. ما طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را قبلا آموزش داده‌ایم.  شما می‌توانید این فینگر فود را هم در فر و هم در روغن بپزید.

گل کلم پفکی

فینگر فود، گل کلم پفکی

اگر به دنبال یک فینگر فود کم هزینه و در عین حال گیاهی می‌گردید، جواب همینجاست. کافیست یک بار این گل کلم پفکی را امتحان کنید تا از طعم خوب آن شگفت‌زده شوید. در این دستور، گل کلم‌ها با خمیری پوشانده شده و بعد در فر (یا روغن داغ) سوخاری می‌شوند. سپس باید آنها را در سس خوشمزه‌ای با ادویه‌های فراوان بغلتانید. نکات بیشتر و مواد اولیه را در طرز تهیه گل کلم پفکی به شما می‌گوییم.

دلمه برگ مو

فینگر فود ساده، دلمه برگ مو

دلمه برگ مو از آن غذاهایی است که از خوردنش سیر نمی‌شوید و همیشه یکی بیشتر می‌خواهید. حالا تصور کنید آنها را در اندازه‌های کوچک و لقمه‌ای پیچیده و به عنوان فینگر فود سرو کنند، ازین بهتر نمی‌شود. اگر چیزی از پختن این غذای خوشمزه نمی‌دانید، کافی است طرز تهیه دلمه برگ مو ما را بخوانید. تمام نکات مربوط به مواد اولیه، سبزی‌، چاشنی و طرز پیچیدن دلمه را برایتان گفته‌ایم.

کلام آخر

این روزها سینی‌های فینگر فود را در جشن تولد، عقد و حتی دورهمی‌های ساده می‌بینیم. تهیه این غذاهای کوچک و دوست‌داشتنی کار سختی نیست و به کمی حوصله و خلاقیت نیاز دارد. ما طرز تهیه ۱۰ مدل فینگر فود آسان و خوشمزه را در این مطلب به شما گفتیم و امیدواریم از آنها در مراسم و مهمانی‌های خود استفاده کنید.

    نظرات کاربران