search

طرز تهیه گل کلم پفکی با سس مخصوص

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۱۷

طرز تهیه گل کلم پفکی با سس مخصوص
۵/ ۴.۵۰
امتیاز دهید
گل کلم پفکی را می‌توانید به عنوان دورچین و یا یک غذای سبک و سالم میل کنید. این طرز تهیه گل کلم پفکی بدون نیاز به روغن است. نتیجه کار یک گل کلم سوخاری و ترد با پوششی پفکی است که با سس مخصوص حتی خوشمزه‌تر نیز می‌شود. پس تا فصل گل کلم است این سوخاری جذاب و سالم را امتحان کنید.

ارزش غذایی

انرژی240 کیلوکالری
کربوهیدرات37.5 گرم
پروتئین- گرم
چربی کل5 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی6.2 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

15 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

25 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

گل کلم 1 عدد
آرد 1.5 فنجان
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
پاپریکا 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 0.25 فنجان
نمک 1 قاشق چای‌خوری
آب گازدار 1.5 فنجان
سس فلفل 0.5 فنجان
سرکه سفید 1 قاشق چای‌خوری
پودر سیر 0.25 قاشق چای‌خوری
پودر پیاز 0.25 قاشق چای‌خوری
شکر 1 قاشق چای‌خوری
روغن نارگیل 0.25 فنجان

سوخاری‌های گیاهی می‌توانند به اندازه مرغ سوخاری خوشمزه باشند و علاوه بر طعم خوب، فیبر کافی را به بدن ما برسانند. در این شیوه گل کلم در فر سوخاری شده و به این ترتیب چربی و روغن‌های ناسالم تا حد قابل توجهی حذف می‌شوند. سریع‌تر دست به کار شده و این غذای لذیذ را طبق دستور آماده کنید.

در سس این سوخاری از روغن نارگیل استفاده شده تا تندی سس فلفل را تعدیل کند، می‌توانید آن را با روغن بادام یا روغن زیتون جایگزین کنید. اگر به فلفل حساسیت دارید به جای سس فلفل از سس کچاپ یا هر سس دلخواه دیگر استفاده کنید.

طرز تهیه گل کلم پفکی

طرز تهیه گل کلم پفکی با سس مخصوص

  1. فر را روشن کرده و روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  2. گل کلم‌ها را به گل‌های کوچک (تقریبا به اندازه یک لقمه) جدا کنید.
  3. یک پیمانه از آرد را با یک قاشق غذاخوری پودر سیر، پاپریکا، نمک و نشاسته ذرت ترکیب کنید. آب گازدار را اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که مایه‌ای یکدست داشته باشید.
  4. یک صفحه مشبک مخصوص آشپزی (یا صفحه فلزی فر) را بالاتر از یک سینی قرار دهید. گل کلم‌ها را به ترتیب در آرد و سپس در خمیر غوطه‌ور کرده و روی شبکه فلزی بگذارید تا مایه اضافی بچکد.
  5. وقتی همه گل کلم‌ها آماده شدند، صفحه فلزی را برای مدت ۱۵ دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید، سپس گل کلم‌ها را بچرخانید تا هر دو روی آنها کاملا ترد و سوخاری شوند.
  6. در این زمان مواد اولیه سس را در یک قابلمه کوچک مخلوط کرده و روی حرارت کم قرار دهید، برای مدت یک تا دو دقیقه هم بزنید تا سسی یکدست و روان ایجاد شود.
  7. به گل کلم‌های آماده شده چند دقیقه زمان دهید تا خنک شوند و سپس آنها را به کاسه‌ای منتقل کنید. سس را روی آنها ریخته و به آرامی مخلوط کنید تا همگی به سس آغشته شوند. در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.
نظرات کاربران