search

طرز تهیه سمبوسه سیب‌ زمینی در فر

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲

طرز تهیه سمبوسه سیب‌ زمینی در فر
۵/ ۳.۴۸
امتیاز دهید
سمبوسه سیب زمینی یا همان سمبوسه بندری، خوشمزه‌ترین مدل سمبوسه‌ است که پخت آن در جنوب ایران رواج دارد. روش‌های متفاوتی برای تهیه سمبوسه وجود دارد مانند سمبوسه پیتزایی و سمبوسه گوشت و قارچ. ما طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با نان لواش در فر را به شما می‌گوییم تا نتیجه‌ای سالم‌تر و در عین حال لذیذتر را تجربه کنید.

ارزش غذایی

انرژی141.88 کیلوکالری
کربوهیدرات20.51 گرم
پروتئین4.7 گرم
چربی کل4.6 گرم
کلسترول0.00258 میلی گرم
فیبر خوراکی1.03 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

20 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

25 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

48 نفر

مواد لازم

سیب‌زمینی - آب‌پز شده400 گرم
پیازچه - خرد شده0.33 پیمانه
گشنیز - خرد شده0.25 پیمانه
فلفل چیلی 1 عدد
سیر - رنده شده1 حبه
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز 0.25 قاشق چای‌خوری
زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
نان لواش 6 عدد
گوشت گوسفند - چرخ‌کرده200 گرم

معمولا برای پخت سمبوسه سیب زمینی از نان لواش استفاده می‌شود و آن را در روغن فراوان سرخ‌ می‌کنند. شما می‌توانید برای تهیه سمبوسه سیب زمینی از نان لواش یا خمیر یوفکا استفاده کنید.

خرید خمیر یوفکا

اگر می‌خواهید سمبوسه را با نان لواش بپزید، بهتر است به سراغ نان‌های نرم و برشته نشده بروید. سبزی سمبوسه جنوبی معمولا ترکیبی از گشنیز، تره، جعفری و پیازچه است. شما می‌توانید به دلخواه ترکیبی از این سبزی‌ها را به کار ببرید.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی در فر

طرز تهیه سمبوسه سیب‌ زمینی در فر 

  1. سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز کنید، سپس پوست آنها را جدا کرده و با گوشت‌کوب یا غذاساز آنها را کاملا له کنید.
  2. نیمی از روغن کنجد را در تابه‌ای بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. پس از گرم‌شدن روغن پیاز خرد‌شده را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه سرخ کنید. پس از سبک‌شدن پیازها سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. حالا گوشت چرخ‌کرده را در تابه ریخته و تفت بدهید تا گلوله‌های آن باز شود.
  3. نمک و ادویه‌ها را به گوشت اضافه کرده و حرارت را کمتر کنید تا گوشت برای ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزد. سپس آب لیمو، پیازچه، گشنیز و فلفل خردشده را به آن اضافه کنید، یک دقیقه دیگر تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید.
  4. دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. خمیر یوفکا یا نان لواش را به صورت نوارهای مستطیلی، با عرض حدود ۴ بند انگشت ببرید. یک قاشق پر از مواد سمبوسه را یک گوشه نان (یا خمیر) بریزید و سمبوسه را بپیچید.
  5. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سمبوسه‌ها را روی آن بچینید. با استفاده از قلموی شیرینی‌پزی روی سمبوسه‌ها را به مقدار کمی روغن آغشته کنید. سینی فر را برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. بسته به اینکه سمبوسه را با نان لواش درست کرده‌اید یا خمیر یوفکا، می‌تواند کمی متفاوت باشد. زمانی که نان برشته و طلایی شد سمبوسه‌ها آماده هستند.
  6. سمبوسه‌ سیب زمینی را به همراه سس یا ترشی دلخواه سرو و نوش جان کنید.

 

نظرات کاربران