search

طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا جمعه ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۰۲

طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه
۵/ ۳.۵۵
امتیاز دهید
پاستا با سس قارچ یکی از لذیذترین و آسان‌ترین انواع پاستاست. این غذای بدون گوشت با داشتن قارچ، پنیر و خامه پروتئین کافی را به بدن می‌رساند. طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه را در ادامه بخوانید.

ارزش غذایی

انرژی455 کیلوکالری
کربوهیدرات45.5 گرم
پروتئین12.7 گرم
چربی کل25.1 گرم
کلسترول0.068 میلی گرم
فیبر خوراکی2.4 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

8 نفر

مواد لازم

کره 0.5 فنجان
قارچ - خرد شده450 گرم
خامه پرچرب 1 فنجان
پنیر پارمسان 0.5 فنجان
نمک 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه به دلخواه
جعفری - خرد شده برای تزیین
ماکارونی 450 گرم
سیر - رنده شده2 حبه

این غذای خوشمزه و آسان را می‌توانید برای یک ناهار فوری و کم دردسر یا برای وقتی مهمان سرزده دارید، آماده کنید. طعم خوب این پاستا طوری است که انگار ساعت‌ها برای پخت آن زمان صرف شده و باورتان نمی‌شود طرز تهیه این غذای خوشمزه به این سادگی باشد. پاستا با سس قارچ و خامه را می‌توانید با انواع شکل‌های پاستا مانند پنه، فتوچینی و اسپاگتی تهیه کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید استفاده از فتوچینی یا همان ماکارونی نواری‌شکل، ظاهر زیبایی به این غذا می‌بخشد.

طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه

طرز تهیه پاستا با سس قارچ و خامه

  1. تابه بزرگی را روی حرارت قرار دهید و ۲ قاشق غذاخوری کره در آن بریزید. پس از ذوب‌شدن کره، قارچ خردشده و سیر را به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت دهید تا نرم شده و به رنگ قهوه‌ای دربیایند. حرارت را کم کنید، خامه و کره را به قارچ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیایند. 
  2. قابلمه‌ای را با آب و نمک پر کرده و روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس فتوچینی (ماکارونی نواری) را در آن بریزید و طبق دستور روی بسته‌بندی بپزید. پس از پختن پاستا، یک لیوان از آب آن را بردارید و پاستا را آبکش کنید.
  3. پاستای آبکش‌شده در سس خامه و قارچ بریزید و با چنگک مخلوط کنید. پنیر پارمسان رنده‌شده را روی مواد بپاشید و آب پاستا را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسید. کمی از پاستا بچشید، نمک و فلفل آن را اندازه کرده و از روی شعله بردارید.
  4. پاستای قارچ و خامه را با کمی جعفری ساطوری تزئین و سرو کنید.
نظرات کاربران