search

طرز تهیه خوراک مرغ با سس پستو

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۸:۲۴

طرز تهیه خوراک مرغ با سس پستو
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
اگر از غذاهای تکراری با مرغ خسته شده‌اید و دنبال یک غذای جدید، خوشمزه و در عین حال سالم می‌گردید حتما مرغ و پستو را امتحان کنید. این غذا عطر و طعمی شبیه به غذاهای ایتالیایی دارد. طرز تهیه خوراک مرغ با سس پستو را در ادامه بخوانید.

ارزش غذایی

انرژی535 کیلوکالری
کربوهیدرات54 گرم
پروتئین32 گرم
چربی کل26 گرم
کلسترول0.112 میلی گرم
فیبر خوراکی17 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

5 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

30 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

نمک 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 0.5 قاشق چای‌خوری
آرد 6 قاشق غذاخوری
سیر - ریز خرد شده3 حبه
پیاز سفید - نگینی خرد شده0.5 عدد
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
شیر 0.25 پیمانه
سس پستو 0.5 پیمانه
گوجه گیلاسی - نصف شده230 گرم
آب مرغ 1.5 پیمانه
سینه مرغ 450 گرم

طرز تهیه خوراک مرغ با سس پستو

طرز تهیه خوراک مرغ با سس پستو

  1. سینه مرغ را از درازا به ۲ قسمت تقسیم کنید. هر دو سمت برش‌ها را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. یک‌چهارم پیمانه آرد را در بشقابی گود بریزید و قطعات مرغ را در آن بغلتانید تا همه جای آنها به آرد آغشته شود. 
  2. یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید تا گرم شود. مرغ‌ها را در آن بچینید و هر سمت‌شان را برای ۵ دقیقه سرخ کنید. سپس آنها را به یک بشقاب منتقل کنید و سراغ مرحله بعد بروید.
  3. روغن باقی‌مانده در تابه را با یک دستمال کاغذی پاک کنید و یک قاشق غذاخوری روغن جدید در آن بریزید. پیاز خردشده را در آن بریزید و برای ۵ دقیقه تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. سپس سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. ۲ قاشق غذاخوری آرد را در تابه بریزید و با یک قاشق چوبی آن را مخلوط کنید. آب مرغ را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا با آرد ترکیب شود. 
  4. سس پستو و شیر را به تابه اضافه و با مواد دیگر ترکیب کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را در سس بریزید و اجازه دهید تا مواد برای ۵ دقیقه بجوشند و غلیظ شوند.
  5. حرارت را کم کنید و مرغ‌ها را به تابه برگردانید. چند دقیقه زمان دهید تا مرغ‌ها گرم شوند و بعد تابه را از روی حرارت بردارید. 
  6. مرغ و پستو را می‌توانید به همراه پاستا یا نان سرو و نوش جان کنید.

 

نظرات کاربران