search

پیش از رابطه جنسی از همسر یا نامزدمان چه بپرسیم

clock icon زمان خواندن ۴ دقیقه مریم براتی شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳

پیش از رابطه جنسی از همسر یا نامزدمان چه بپرسیم
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید

پیش از رابطه جنسی باید با همسر یا نامزد خود صحبت کنیم؛ این موضوعی بدیهی است اما به علت نبود آموزش کافی از سوی خانواده‌ و مدرسه و دانشگاه‌ بسیاری از افراد بدون اطلاعات کافی وارد رابطه زناشویی می‌شوند و یا اطلاعات در این زمینه را از منابع غیر رسمی مانند گروه دوستان و یا وب‌سایت‌های غیر علمی دریافت می‌کنند. مشکل بزرگی که باعث می‌شود توقع زوجین از رابطه جنسی با یکدیگر تفاوت بسیاری داشته باشد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا آنچه لازم است پیش از رابطه جنسی بدانید و باید با همسر یا نامزد خود در میان بگذارید را در اختیار شما قرار دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

چه زمانی باید در مورد رابطه جنسی صحبت کرد

پیش از رابطه جنسی در مورد پیشینه و سابقه روابط جنسی صحبت کنید

 گفت‌وگو درباره موضوعاتی مانند پیشگیری از بارداری، عفونت‌های منتقل شونده آمیزشی (STI) یا مواردی که در رابطه جنسی دوست دارید یا دوست ندارید، این امکان را فراهم می‌کند تا افکار، انتظارات و نگرانی‌های خود را با شریک‌تان در میان بگذارید. این نوع گفت‌وگو به شما کمک خواهد کرد تصمیم‌هایی بگیرید که برای هر دو طرف مناسب باشد. به خاطر داشته باشید که صحبت در مورد رابطه جنسی الزاما دشوار یا شرم‌آور نیست. اما اگر چنین احساسی دارید می‌توانید از روش‌هایی برای آسان‌تر کردن آن استفاده کنید.

اگر برایتان جالب است که بدانید چه چیزهایی میل جنسی را از بین می برد؟ روی لینک زیر کلیک کنید:

دلایل کاهش میل جنسی در زنان و مردان

اطلاعات این مطلب برای افرادی مفید است که می‌خواهند با همسر یا نامزد خود درباره رابطه جنسی صحبت ‌کنند و بدانند که چگونه به گفت‌وگو درباره موضوعاتی مانند پیشینه روابط جنسی، پیشگیری از بارداری و مقابله با بیماری‌های مقاربتی بپردازند.

چه زمانی باید در مورد رابطه جنسی صحبت کرد

در ابتدای دوران نامزدی صحبت کردن در این زمینه را تا زمان برقراری رابطه جنسی به تاخیر نیاندازید چون ممکن است در آن موقعیت تصمیم‌های عجولانه بگیرید یا خطراتی را بپذیرید که معمولا از آن‌ها پرهیز می‌کنید. همچین، صحبت در مورد پیشگیری از بارداری و کاندوم به شما امکان می‌دهد گزینه‌های خود را بشناسید و بتوانید تصمیم سنجیده‌ای بگیرید.

صحبت با شریک جنسی قبل از رابطه

شاید برایتان جالب است بدانید: تقویت توان جنسی مردانه با چند خوراکی جادویی

زمان و مکانی را انتخاب کنید که بتوانید صریح و بدون مزاحم صحبت کنید. علاوه براین درباره خواسته‌ها و خط قرمزها صادق و صریح باشید. در ادامه بعضی روش‌های ساده برای مطرح کردن موضوع رابطه جنسی و رابطه ایمن‌تر ارائه می‌شود:

  • در مورد رابطه جنسی چه احساسی داری؟
  • آیا احساس می‌کنی برای برقراری رابطه جنسی آماده‌ای؟
  • اگر بخواهیم رابطه جنسی داشته باشیم باید درباره رابطه ایمن‌تر با هم صحبت کنیم.

پیش از رابطه جنسی در مورد پیشینه و سابقه روابط جنسی صحبت کنید

در مورد سابقه جنسی شریک زندگی خود اطلاعات کسب کنید. مثلا از او بپرسید که آیا تاکنون به بیماری‌های منتقل شونده آمیزشی مبتلا بوده‌ است یا نه، چون ابتلای قبلی نامزدتان به این بیماری‌ها می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. برای صحبت در این زمینه می‌توانید بگویید:

پیش از رابطه جنسی باید چیزی بپرسم؛ آیا تا بهحال سابقه بیماری‌های مقاربتی داشته‌ای؟ آیا تا به حال در مورد این نوع از بیماری‌ها معاینه شده‌ای؟
یا شاید لازم باشد در این زمینه چیزی به شریک رابطه خود بگویید. در این صورت می‌توانید از این جمله‌ها استفاده کنید:

  • پیش از رابطه جنسی باید چیزی به تو بگویم.
  • می‌تونیم قبل از رابطه درباره چیزی صحبت کنیم؟

مشاوره قبل از رابطه جنسی

شاید برایتان جالب باشد بدانید:

بهترین روش‌های درمان خانگی برای رفع انزال زودرس

مشاور رابطه جنسی و زناشویی می‌تواند در مورد رابطه جنسی ایمن‌تر از جمله استفاده از کاندوم با شما گفت‌وگو کند.

این امر در صورتی اهمیت ویژه می‌یابد که شما یا شریک زندگی‌تان به عفونتی مبتلا باشید و لازم باشد از گسترش آن جلوگیری کنید. اگر عفونت یا بیماری‌ای دارید مطالعه بروشورهای مربوط به آن می‌تواند به صحبت در این زمینه کمک کند.

فقط یک بار رابطه جنسی بدون کاندوم می‌تواند شما را به یکی از بیماری‌های منتقل شونده آمیزشی مبتلا کند و بر کل زندگی‌تان تاثیر بگذارد.

نظرات کاربران