search

یک غذای کم کالری و به صرفه گیاهی

تارت سبزیجات با کدو و پیاز کاراملی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مونا عامری دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۲

تارت سبزیجات با کدو و پیاز کاراملی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
تارتی که روش پخت آن را در ادامه می‌خوانیم با کدو سبز و پیاز کاراملایز شده پر می‌شود و یک غذای ارزان و در عین حال بسیار خوشمزه است. طرز تهیه تارت کدو سبز و پیاز کاراملی را بخوانید و استفاده کنید تا یک وعده سالم و گیاهی و در عین حال لذیذ داشته باشید.

ارزش غذایی

انرژی613 کیلوکالری
کربوهیدرات41 گرم
پروتئین14 گرم
چربی کل42 گرم
کلسترول23 میلی گرم
فیبر خوراکی6 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

20 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

35 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

آرد کمی
خمیر هزارلا 375 گرم
تخم مرغ - هم‌زده1 عدد
کره 50 گرم
پیاز قرمز - بزرگ3 عدد
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
کدو سبز - بزرگ1 عدد
پنیر بز 100 گرم

تارت‌ به خانواده‌‌ بزرگ و متنوعی از غذاها گفته می‌شود که وجه مشترک همه آنها پوششی از خمیر است. خمیر تارت را می‌توان با مواد گوشتی و سبزیجات یا مواد شیرین و میوه‌ها پر کرد. انواع تارت را می‌‌توان در قالب بزرگ و دایره‌ای شکل آماده کرد و مانند کیک برش زد یا در قالب‌های مافین و به صورت فانتزی‌تر پخت. 

برای تهیه این غذا، کدو را تمیز بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس با همان پوست‌کن نوارهای نازکی از کدو جدا کنید تا جایی که به مغز کدو برسید. کدو سبز خواص فراوانی برای سلامتی دارد که می‌توانید با خواندن این مطلب با آن آشنا شوید: درباره خواص و فواید کدو سبز بیشتر بدانید

  • خمیر تارت را می‌توانید خودتان آماده کنید، اما در این دستور از خمیر هزارلای آماده استفاده شده که می توان آن را از فروشگاه خریداری کرد.
  •  پنیر بز را می‌توانید با پنیر خامه‌ای، پنیر پارمسان یا پنیر چدار جایگزین کنید.
  •  مغز کدو سبز را نگه‌دارید. می‌توانید آن را منجمد کرده و بعدا برای پختن سوپ استفاده کنید. 

طرز تهیه تارت کدو سبز و پیاز کاراملی

طرز تهیه تارت کدو سبز و پیاز کاراملی

  1.  دمای فر را روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد ( درجه فن ۶) قرار دهید تا گرم شود. روی سطحی آرد پاشی‌شده، خمیر را به اندازه کمی کوچک‌تر از یک کاغذ A4 باز کنید. خمیر بازشده را بر روی یک سینی فر قرار دهید، تخم‌مرغ زده شده را با برس روی آن بمالید و برای حدود بیست دقیقه -تا زمانی که طلایی شود- در فر بپزید.
  2.  در این مدت، کره را در یک تابه روی اجاق ذوب کنید. وقتی کره کف کرد، پیاز‌ها را با کمی نمک به آن اضافه کرده و حدود ده دقیقه، در حالی ‌که گاهی آن را هم می‌زنید، پیاز را تفت دهید. سپس سرکه بالزامیک را اضافه کرده و به مدت ۶ تا ۸ دقیقه دیگر آن را بپزید تا خوب غلیظ و کاراملی شود. 
  3.  پیاز کاراملی‌شده را با قاشق روی خمیر پخته تارت بریزید، نوار‌های کدو سبز و تکه‌های پنیر بز را نیز روی آن قرار دهید. سینی را دوباره برای ۱۵ دقیقه دیگر، تا زمانی که پنیر آب شده و حباب‌ حباب شود، به فر بازگردانید. تارت آماده را به همراه سالاد سرو کنید.

 

 

نظرات کاربران