search

طرز تهیه گنوچی سیب زمینی خانگی

طرز تهیه گنوچی سیب زمینی خانگی

clock icon زمان خواندن ۱ دقیقه مونا عامری سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۷:۳۹

طرز تهیه گنوچی سیب زمینی خانگی
۵/ ۴.۰۰
امتیاز دهید
گنوچی غذایی تهیه‌شده از خمیر است که معمولا آن را مانند پاستا، به همراه سس دلخواه و پنیر سرو می‌کنند. این غذای سالم را می‌توانید بدون روغن و هرگونه افزودنی مضر در خانه تهیه کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید. مواد لازم آن در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد، پس بدون معطلی دست به کار شوید.

ارزش غذایی

انرژی329 کیلوکالری
کربوهیدرات67 گرم
پروتئین9.7 گرم
چربی کل2 گرم
کلسترول0.53 میلی گرم
فیبر خوراکی3.4 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

30 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

30 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

سیب‌زمینی 2 عدد
آرد سفید 2 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد

گنوچی غذایی است با پیشینه‌ی ایتالیایی که از معمولا آرد سمولینا، سیب‌زمینی، پنیر و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. گنوچی را به شیوه‌های مختلف و به همراه انواع سس و افزودنی های خوشمزه می‌توان طبخ کرد. ما در این مطلب طرز تهیه گنوچی سیب زمینی خانگی را به شما می‌گوییم.

طرز تهیه گنوچی سیب زمینی

طرز تهیه گنوچی سیب زمینی خانگی

  1. یک قابلمه بزرگ آب‌ و نمک را به جوش بیاورید. سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و در قابلمه بریزید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه -تا وقتی که ترد ولی همچنان سفت هستند- بپزند. سپس آنها را آبکش کنید. صبر کنید تا سیب‌زمینی‌ها سرد شوند و با چنگال گوشت‌کوب له کنید.
  2.  یک پیمانه پوره سیب‌زمینی، آرد و تخم‌ مرغ را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. خمیر را تا زمانی که مثل توپ گرد شود ورز دهید. تکه‌های کوچک خمیر را به شکل میله‌های دراز درآورید. روی یک سطح آردپاشی شده، این میله‌ها را به قطعات ۱.۵ سانتی‌متری ببرید.
  3.  یک قابلمه بزرگ آب و ‌نمک رقیق را به جوش بیاورید. گنوچی‌ها را درون آن بریزید و سه تا پنج دقیقه بپزید تا زمانی که گنوچی‌ها‌ روی آب بیایند. سپس آبکش و سرو کنید.

 

نظرات کاربران