search

طرز تهیه نوشیدنی بهاری با توت فرنگی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۲۱

طرز تهیه نوشیدنی بهاری با توت فرنگی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
در روزهای گرم بهار و تابستان هیچ چیز بیشتر از یک نوشیدنی خنک نمی‌چسبد. اما مصرف زیاد نوشابه‌ها و شربت‌های حاوی قند بالا نیز با سبک زندگی و تغذیه سالم هم‌راستا نیست. طرز تهیه نوشیدنی بهاری با توت فرنگی ما را یک بار امتحان کنید تا در روزهای گرم همراه شما باشد.

ارزش غذایی

انرژی51 کیلوکالری
کربوهیدرات13 گرم
پروتئین1 گرم
چربی کل1 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی1 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

5 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

1 نفر

مواد لازم

عسل 2 قاشق چای‌خوری
لیموترش 1 عدد
آب گازدار 2 لیوان
توت‌فرنگی - بزرگ6 عدد
خیار - رنده شده0.5 عدد
نعنا تازه به دلخواه
یخ 4 حبه

از اوایل بهار تا اواخر تابستان می‌توانید توت‌فرنگی را در بازار میوه پیدا کنید. این میوه خوشرنگ و خوشمزه را معمولا همه دوست دارند و چه به صورت تازه چه مشتقاتی مانند شربت و مربا به وفور مصرف می‌شود. یکی از راه‌های جالب برای مصرف توت‌فرنگی نیز استفاده از آن در ماکتل‌ها و نوشیدنی‌های بهاری و تابستانی است.

این نوشیدنی با توت فرنگی، خیار، آب لیموی تازه و عسل تهیه می‌شود. البته شما می‌توانید از آب و شکر یا هر شیرین‌کننده دیگری استفاده کنید. ترکیب طعم میوه‌های تازه شیرینی و خنکی مطبوعی به این ماکتل میوه‌ای می‌بخشد و آن را به انتخابی خوب برای روزهای گرم تبدیل می‌کند. این بار که توت‌فرنگی خریدید، این نوشیدنی آسان را نیز آماده کرده و از آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه نوشیدنی بهاری با توت فرنگی

طرز تهیه نوشیدنی بهاری با توت فرنگی

  1. توت‌فرنگی‌‌ها را خرد کنید، سپس آن را به همراه خیار رنده‌شده، عسل و آب لیموترش در ۲ لیوان بلند بریزید. به کمک یک قاشق شربت خوری یا قاشق چوبی آنها را له و هم مخلوط کنید. نیازی نیست تمام مواد به صورت یکسان دربیایند و باقی ماندن چند تکه توت‌فرنگی نوشیدنی شما را زیباتر می‌کند. در صورتی که به دنبال یک طعم خنک‌تر هستید، می‌توانید چند برگ نعنای تازه هم به این نوشیدنی بهاری اضافه کنید.
  2. یخ و آب گازدار را در لیوان‌ها بریزید و هم بزنید تا طعم میوه‌ها و شیرینی عسل کاملا با آن مخلوط شود. نوشیدنی خود را با برگ نعنا یا حلقه لیمو تزئین و سرو کنید.
  3. برای پذیرایی از مهمان‌ می‌توانید  مواد لازم برای تهیه نوشیدنی با توت فرنگی را چند برابر کرده و آن را در پارچ درست کنید. حتی می‌توانید این نوشیدنی را از نیم ساعت قبل آماده کنید و در یخچال قرار دهید. آماده کردن نوشیدنی زودتر از این می‌تواند تازگی میوه‌ها را کم کند. قبل از سرو نوشیدنی را هم بزنید.
نظرات کاربران