search

طرز تهیه اسموتی کرفس و سیب؛ یک چربی سوز قوی برای لاغری

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۳۹

طرز تهیه اسموتی کرفس و سیب؛ یک چربی سوز قوی برای لاغری
۵/ ۳.۳۱
امتیاز دهید
نوشیدن اسموتی های چربی سوز یا آب کرفس به کسانی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می‌شود. اما معمولا آب کرفس به تنهایی طعم خوبی ندارد و نوشیدن آن کاری سخت و دوست نداشتی است. به همین دلیل ما طرز تهیه اسموتی کرفس و سیب را با ترکیبی جذاب از میوه‌ها، سبزیجات و زنجبیل به شما می‌گوییم. به این ترتیب شما یک اسموتی چربی سوز ولی خوشمزه خواهید داشت.

ارزش غذایی

انرژی130 کیلوکالری
کربوهیدرات30.9 گرم
پروتئین2.3 گرم
چربی کل0.6 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی5.9 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

2 نفر

مواد لازم

کرفس 4 ساقه
سیب 1 عدد
موز 1 عدد
بیبی اسفناج 2 پیمانه
آب 0.5 لیوان
یخ 10 حبه
زنجبیل تازه - رنده شده0.5 قاشق چای‌خوری
آب لیمو 1.5 قاشق غذاخوری

کرفس یکی از کلیدی ترین مواد غذایی مورد استفاده در رژیم‌های لاغری است. این سبزی ترد و خوش‌عطر حاوی آب و فیبر فراوان بوده و مصرف آن احساس گوارش را بهبود می‌بخشد. از طرفی نوشیدن آب کرفس برای لاغری مفید است. آب کرفس سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد. فیبر بالای کرفس باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

استفاده از سیب در این اسموتی طعمی ترش و شیرین و دوست داشتنی به آن می‌بخشد. موز نیز شیرینی ملایم و بافت خامه‌ای را در این اسموتی سبز ایجاد می‌کند. زنجبیل تند و تازه رنده شده نیز در کاهش اشتها و بالا رفتن متابولیسم بدن موثر است. اسفناج هم علاوه بر رنگ سبز و زیبایی که به اسموتی می‌دهد، به تامین فیبر و فولات مورد نیاز بدن کمک می‌کند.

 

 

طرز تهیه اسموتی کرفس و سیب چربی سوز

طرز تهیه اسموتی کرفس و سیب 

  1. ابتدا سیب‌ را خرد کنید و هسته‌ها را بیرون بیاورید. پوست سیب را جدا نکنید زیرا بخش زیادی از خواص و فیبر در پوست آن قرار دارد. 
  2. کرفس‌ها را خرد کرده و به همراه سیب، برگ‌های اسفناج، موز خردشده و بقیه مواد اولیه در مخلوط‌کن بریزید و آنها را ترکیب کنید. زمانی که یخ‌ها کاملا پودری شده و مواد یکدست شدند، اسموتی چربی سوز شما آماده نوشیدن خواهد بود.
  3. این اسموتی را بلافاصله بنوشید و در غیر اینصورت در ظرفی دربسته (تا یک روز) در یخچال نگهداری کنید.
نظرات کاربران