search

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

clock icon زمان خواندن ۴ دقیقه مونا عامری پنج‌شنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۳۰

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ
۵/ ۳.۶۷
امتیاز دهید
سالاد سزار مرغ کلاسیک با نان ترد و سس سیر خامه‌ای یک وعده غذایی مناسب است تا در کنار دوستان و خانواده صرف کنید. از سالاد سزار با مرغ می‌توانید به عنوان یک میان وعده هم استفاده کنید.

ارزش غذایی

انرژی کیلوکالری
کربوهیدرات گرم
پروتئین گرم
چربی کل گرم
کلسترول میلی گرم
فیبر خوراکی گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

نان تست 4 برش
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
سینه مرغ - بدون پوست و استخوان2 عدد
کاهو 1 عدد
سیر 1 حبه
پنیر پارمسان 1 قطعه
مایونز 5 قاشق غذاخوری
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

  1. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد (فن  ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و گاز با درجه ۶) گرم کنید. نان چیاباتا یا نان‌های تست را به تکه‌های بزرگ و نا‌هموار قطعه‌ قطعه کنید. تکه‌های نان را روی صفحه یا سینی فر به شکل پراکنده قرار دهید و دو قاشق غذا‌خوری روغن زیتون را روی آن‌ها بپاشید.
  2. نان‌ها را به روغن آغشته کنید و در صورت تمایل با کمی نمک به آن‌ها مزه بدهید ‌(نمک دریا برای این کار بهتر است). هشت تا ده دقیقه در فر بپزید، چند بار نان‌ها را برگردانید تا به صورت یکنواخت تست شوند.
  3. دو عدد سینه‌مرغ بدون پوست و استخوان را به روغن زیتون آغشته کنید و چاشنی بزنید. تابه‌ای را یک دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود ولی دود نکند. سینه‌های مرغ را در تابه قرار دهید (اگر تابه به اندازه کافی داغ باشد جلز ولز می‌کند) و چهار دقیقه بپزید.
  4. قطعات مرغ را برگردانید و چهار دقیقه دیگر بپزید. برای اطمینان از پخته‌ بودن آن، نوک یک چاقوی تیز را در ضخیم‌ترین قسمت آن فرو ببرید؛ هیچ قسمتی از گوشت مرغ نباید صورتی‌رنگ بماند و آب‌مرغ نیز باید شفاف باشد. با پهنای چاقو به حبه سیر ضربه‌ بزنید، پوستش را بکنید و آن‌ را له کنید. دو عدد ماهی موتو را با  پشت چنگال در یک کاسه کوچک له کنید.
  5. مقداری پنیر پارمسان را رنده و با سیر، ماهی موتو، پنج قاشق غذا‌خوری مایونز و یک قاشق غذا‌خوری سرکه سفید مخلوط کنید و به آن چاشنی دلخواه بزنید. غلظت این سس باید مانند ماست باشد، در صورتی که سس شما غلیظ‌تر است به آن کمی آب اضافه کنید تا رقیق شود.
  6. پنیر را با پوست‌کن سبزیجات بتراشید. برگ‌های کاهوی را به قطعات درشت بریده و در کاسه‌ای بزرگ بریزید. مرغ را به شکل نوار‌هایی با اندازه متوسط ببرید و نیمی از آن را همراه با نیمی از نان تست‌شده روی کاهو‌ها بریزید.
  7. بیشتر سس سالاد را به مواد داخل کاسه اضافه و با دست مواد را آغشته کنید. بقیه مرغ و نان‌ها را روی سالاد پخش کنید و باقی‌مانده سس را روی آن‌ها بریزید. پنیر پارمسان رنده شده را روی سالاد بپاشید و بلافاصله سرو کنید.

طرز تهیه سالار سزار با دیگر مواد

شما می‌توانید سالاد سزار را با بیکن، آواکادو یا ماهی تن تهیه کنید.

شش قطعه بیکن را سرخ یا گریل کنید تا برشته شوند، سپس اجاره دهید سرد شوند. پس از آن در اندازه‌های متوسط قطعه قطعه و همراه با مرغ به سالاد اضافه کنید.

یا یک آواکادو را نصف کرده و پوست بگیرید، هسته آن را خارج کنید و گوشت آن را در اندازه‌های بزرگ برش دهید. به مقداری آب‌لیمو آغشته (این کار مانع تغییر رنگ آن می‌شود) و پیش از افزودن سس به سالاد اضافه کنید. هم‌چنین می‌‌توانید از دو قوطی ماهی تون (هرکدام ۱۸۵ گرم) که روغن آن‌را گرفته‌اید روی سالاد سس زده‌شده استفاده کنید.

نظرات کاربران