search

طرز تهیه بیسکاتی پسته و زردآلو: بهترین بیسکویت رژیمی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه زهرا خلجی جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱

طرز تهیه بیسکاتی پسته و زردآلو: بهترین بیسکویت رژیمی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
بسیاری از افراد، عاشق کیک و شیرینی و بیسکویت هستند، اما به دلیل کالری زیاد و قند بالا از خوردن آن اجتناب می‌کنند. برای شما خبر خوبی داریم؛ در این مقاله طرز تهیه بیسکاتی پسته و زردآلو، یک بیسکویت ساده خانگی رابرایتان آورده‌ایم. بیسکویت ایتالیایی، که به آن کانتوچینی نیز می‌گویند، بدون قند است که برای عصرانه و همراه با چای یا قهوه‌ نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ارزش غذایی

انرژی77 کیلوکالری
کربوهیدرات10.9 گرم
پروتئین0.8 گرم
چربی کل2.3 گرم
کلسترول- میلی گرم
فیبر خوراکی0.8 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

105 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

15 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

24 نفر

مواد لازم

بادام - بدون پوست50 گرم
آرد سفید 225 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری
شکر قنادی طلایی (کاستر طلایی) 60 گرم
تخم مرغ - هم‌زده2 عدد
مغز پسته 25 گرم
پودر قند 4 قاشق غذاخوری
زردآلوی خشک‌شده - خرد شده50 گرم
سفیده تخم ‌مرغ - هم‌زده1 عدد

کانتوچینی یا بیسکویت ایتالیایی، یک بیسکویت رژیمی خانگی است که فوق‌العاده ترد و خوشمزه است و برخی آن را بهترین بیسکویت رژیمی می‌دانند. طرز تهیه بیسکاتی پسته و زردآلو را بخوانید، آن را تهیه کنید و در کنار چای هل‌دار یا قهوه‌ عصرگاهی از آن لذت ببرید. 

طرز تهیه بیسکاتی پسته و زردآلو

طرز تهیه بیسکاتی پسته و زردآلو

  1. فر را با دمای ۱۷۰- ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد یا درجه گاز ۵ گرم کنید. آجیل‌ها را روی سینی‌های پخت پخش کرده، (در این مرحله آن‌ها را با هم مخلوط نکنید) و برای ۱۰ دقیقه تُست کنید. به محض اینکه به اندازه کافی خنک شد ۲۵ گرم از بادام‌ها را در یک هاون بکوبید تا پودری با دانه‌های درشت به دست بیاید. باقی آجیل‌های را کمی خورد کنید. اگر می‌خواهید درباره تهیه آجیل‌های خانگی بیشتر بدانید، مطلب خشکبار خانگی را حتما بخوانید. 
  2. همه آجیل‌ها را درون یک کاسه بریزید و با آرد، بکینگ پودر، کاستر و پودر قند، برگه زردآلو و کمی نمک ترکیب کنید.
  3.  در ظرفی جداگانه دو عدد تخم مرغ را به آرامی هم بزنید و مواد اضافه کنید. با یک قاشق چوبی تمامی ترکیبات را هم بزنید تا یک دست شوند (چند دقیقه طول می‌کشد تا تمام مواد خشک با هم به خوبی ترکیب شوند). 
  4. با دست‌های خیس این خمیر را به دو بخش با قطر پنج سانتی‌متری تقسیم کنید. آن‌ها را در یکی از سینی‌های پخت با فاصله مناسب قرار دهید و با یک برس، سفیده تخم مرغ از قبل زده شده را روی آن بمالید.
  5. خمیرها را برای ۱۶ تا ۱۸ دقیقه بپزید سپس از فر خارج کره و اجازه بدهید برای چند دقیقه خنک شود. دمای فر را به هشتاد درجه سانتی‌گراد کاهش دهید.
  6. سپس دو برش پخته ‌شده خمیر را روی تخته قرار دهید و با چاقوی مخصوص برش نان، تکه‌هایی به قطر یک سانتی‌متر ببرید. تکه‌های بیسکویت آماده‌شده را به سمت دیگر برگردانده و داخل سینی فر قرار دهید و یک ساعت و ۱۵ دقیقه در فر بپزید. پس از پخت کامل آن‌ها را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود. حالا می‌توانید آن‌ها را سرو کنید.  

نکته

  • بیسکاتی پسته و زردآلو را در ظرف دربسته و به دور از هوا تا سه ماه می‌توان نگه‌داشت.
  • می‌توانید کانتوچینی را با قهوه و طعم هل نیز درست کنید؛ در این صورت پسته را حذف کرده و فقط از بادام استفاده کنید. یک‌دوم قاشق غذاخوری هل و آرد نیز به ترکیب اضافه کنید. به جای زردآلوها، یک قاشق غذاخوری عصاره قهوه را با تخم مرغ هم زده و با مایه بیسکویت ترکیب کنید. 
نظرات کاربران