search

طرز تهیه بار شکلات و جو دوسر

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۰۸

طرز تهیه بار شکلات و جو دوسر
۵/ ۳.۲۰
امتیاز دهید
این بار جو دوسر شکلاتی خانگی با داشتن کره بادام‌زمینی و درصد جو دوسر بیشتر بر انواع آماده و فروشگاهی خود برتری دارد. در طرز تهیه بار شکلات و جو دوسر نیازی به فر یا پخت آنچنانی ندارید و با چند ماده اولیه می‌توانید یک میان‌وعده فوق‌العاده خوشمزه و در عین حال سالم آماده کنید.

ارزش غذایی

انرژی142 کیلوکالری
کربوهیدرات12.6 گرم
پروتئین2.3 گرم
چربی کل9.9 گرم
کلسترول0.015 میلی گرم
فیبر خوراکی1.3 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

30 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

32 نفر

مواد لازم

شکر قهوه‌ای 0.5 پیمانه
عصاره وانیل 1 قاشق چای‌خوری
جو دوسر پرک 3 پیمانه
شکلات چیپسی 1 پیمانه
کره بادام زمینی 0.5 پیمانه
کره 1 پیمانه

این بار شکلاتی با داشتن کره بادام زمینی و شکلات انرژی مضاعفی به شما می‌بخشد و میان‌وعده خوبی برای شما یا فرزندانتان به شمار می‌رود. همچنین یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن جو دو سر است که پیش از این از خواص فروان آن برای سلامتی گفته‌ایم. برای آشنایی با خواص این ماده فوق‌العاده این مطلب را بخوانید: خواص جو دوسر 

شما می‌توانید برای سالم‌تر شدن این خوراکی، از نوع کم‌شیرین چیپس شکلات استفاده کنید. طرز تهیه بار شکلات و جو دوسر را امتحان کنید و با بردن این بار مغذی به محل کار، یک دوپینگ کوچک برای مواقع خستگی داشته باشید.

طرز تهیه بار جو دوسر و شکلات

طرز تهیه بار شکلات و جو دوسر

  1. یک قالب ۲۳*۲۳ سانتی‌متری را چرب کنید.
  2. کره را در تابه‌ای کوچک روی حرارت ملایم آب کنید. وانیل و شکر قهوه‌ای را در آن ریخته و هم بزنید تا حل شوند. پرک جو دوسر را اضافه کنید. برای ۲ تا ۳ دقیقه -تا زمانی که مواد به خرد هم بروند- روی حرارت بپزید. سپس نیمی از ترکیب را درون قالب ریخته و با فشار پشت قاشق به کف آن پرس کنید.
  3. حالا کره بادام زمینی و چیپس شکلات را در ظرفی دیگر روی حرارت کم قرار داده و تا زمانی که به خوبی در هم حل و یکدست شوند به ارامی هم بزنید. سپس آن را روی لایه‌ای که در قالب پرس کرده‌اید بریزید و به صورت مساوی پخش کنید.
  4. نیم دیگر مواد را روی لایه‌ی شکلاتی ریخته و با ملایمت کمی پرس کنید تا لایه‌ها به هم بچسبند. روی قالب را بپوشانید و برای ۲ تا ۳ ساعت -یا یک شب- در یخچال قرار دهید.قبل از برش زدن باید آن را در دمای اتاق بگذارید.
نظرات کاربران