search

طرز تهیه باباغنوش (بابا غنوج) یک غذای خوشمزه لبنانی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا پنج‌شنبه ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۵۷

طرز تهیه باباغنوش (بابا غنوج) یک غذای خوشمزه لبنانی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
بابا غنوج یا بابا گانوش یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای لبنانی است که با بادمجان تهیه می‌شود. سیر، ارده و سبزیجات طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌بخشند. طرز تهیه باباغنوش اصل لبنانی را در ادامه بخوانید و آن را حتما امتحان کنید.

ارزش غذایی

انرژی114 کیلوکالری
کربوهیدرات11.1 گرم
پروتئین2.8 گرم
چربی کل7.7 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی5 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

25 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

10 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

1 نفر

مواد لازم

بادمجان 1 عدد
آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
سیر 1 حبه
گشنیز - خرد شده2 قاشق چای‌خوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک به دلخواه

بابا غنوج را می‌توانید مانند دیپ به همراه برش‌های سبزیجات یا نان ترد، یا به همراه نان به عنوان یک غذای سبک و سالم سرو کنید. سبزی به کار رفته در باباغنوش می‌تواند گشنیز، جعفری یا حتی ریحان باشد. اگر غذاساز ندارید مواد اولیه را در ظرفی با گوشتکوب بکوبید تا خوب له و مخلوط شوند. همچنین می‌توانید بادمجان‌ها را به جای گریل کردن، روی گاز کباب کنید.

طرز تهیه باباغنوش اصل لبنانی

 طرز تهیه باباغنوش لبنانی

  1. شعله گریل فر را روشن کنید تا گرم شود. بادمجان‌ها را با پوست حلقه حلقه کنید. ضخامت حلقه‌ها باید حدود نیم سانتی متر باشد. حلقه‌های بادمجان را در سبد یا آبکش ریخته و روی آنها نمک بپاشید. این کار تلخی بادمجان را می‌گیرد. سبد را روی سینک ظرفشویی قرار دهید تا آب اضافی بادمجان بچکد. پس از حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آنها را آب بکشید و با پارچه خشک کنید.
  2. حلقه‌های بادمجان را روی سینی فر که با کاغذ روغانی پوشانده‌اید، بچینید. با یک برس آشپزی کمی روغن زیتون روی بادمجان‌ها بمالید و کمی نمک نیز روی آنها بپاشید. سینی را برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که بادمجان‌ها نرم و طلایی شوند. در این مدت یکبار آنها را برگردانید تا به صورت یکنواخت بپزند. پس از بیرون آوردن سینی از فر، روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا بادمجان‌ها خشک نشوند.
  3. پوست بادمجان‌ها را جدا کنید و آنها را به همراه آب لیمو ترش، ارده، سیر و نمک در غذاساز بریزید و ۲۰ ثانیه بزنید تا کاملا مخلوط شوند. گشنیز یا جعفری را اضافه کنید و چند پالس دیگر بزنید. در آخر کمی از بابا غنوش را بچشید و در صورت تمایل کمی آب لیمو یا ارده به آن اضافه کنید تا به قوام دلخواه‌تان برسد.
  4. بابا غنوش را به همراه برش‌های هویج، فلفل دلمه و سبزیجات دیگر با نان لواش سرو و نوش جان کنید. باقی‌مانده آن را می‌توانید در ظرف دربسته تا چند روز در یخچال نگه‌دارید.

 

نظرات کاربران