search

مقابله با ویروس با استفاده از نوشیدنی

بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها در زمان شیوع ویروس‌ و بیماری

clock icon زمان خواندن ۳ دقیقه مریم نخعی پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۳۵

بهترین و بدترین نوشیدنی‌ها در زمان شیوع ویروس‌ و بیماری
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید

در زمان شیوع انواع ویروس و بیماری‌ها برخی نوشیدنی‌ها به روند درمان و مقابله با ویروس‌ها کمک می‌کنند و برخی نقشی کاملا متفاوت دارند و نوشیدن آنها برای بدن شما ضرر دارد. اما اینکه کدام یک از نوشیدنی‌ها می‌توانند به سلامت شما کمک کنند و کدام مضر هستند باید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. ما به شما این نوشیدنی‌ها مفید و مضر را معرفی‌کرده‌ایم.

آن‌چه در این مطلب خواهید خواند:

چای بدون کافئین

آب با لیمو

سوپ

چیپس یخ یا بستنی یخی

نوشیدنی‌‌های مضر هنگام شیوع ویروس

نوشیدنی‌های مخصوص ورزش

آب میوه

قهوه 

نوشیدنی‌های گازدار

الکل


چای بدون کافئین

گرما باعث تسکین گلودرد، گرفتگی بینی، قفسه سینه و ناراحتی معده می‌شود. به علاوه، وقتی احساس نامطلوبی دارید، یک فنجان چای گرم آرامش بخش است. اگر چای را همراه با گیاهان دارویی مانند زنجبیل بنوشید، سیستم ایمنی بدن هم کمی تقویت می‌شود. برای تاثیرگذاری بیشتر، کمی عسل به فنجان‌تان اضافه کنید: این نوشیدنی سرفه را تسکین می‌دهد و کمک می‌کند بخوابید.

چای بدون کافئین

آب با لیمو

 چه گرم و چه سرد، آب بدن شما را تامین می‌کند و گرفتگی و خلط را از بین می‌برد. لیمو همچنین دارای ویتامین- ث زیادی است که با مصرف مرتب، سرماخوردگی را کمی کوتاه‌تر می‌کند.

سوپ

وقتی که اشتهای زیادی ندارید سوپ و آب‌گوشت رقیق، کالری مورد نیاز شما را فراهم می‌کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این غذاها می‌تواند به کم‌کردن التهاب بدن کمک کند و در نتیجه برخی از علائم را تسکین دهد. گرما همچنین برای کم شدن خلط کمک‌کننده است.

چیپس یخ یا بستنی یخی

درست است، اینها در حقیقت نوشیدنی نیستند، اما تاثیر مشابهی دارند: تامین کردن آب بدن‌تان.

چیپس یخ یا بستنی یخی

نوشیدنی‌‌های مضر هنگام شیوع ویروس


این نوشیدنی‌ها به شما کمک نمی‌کنند به سرماخوردگی یا آنفولانزا غلبه کنید و ممکن است مضرات آن‌ها بر فوایدشان غلبه کند. 

نوشیدنی‌های مخصوص ورزش

اگر خیلی کم آب می‌خورید، می توانند کمک‌کننده باشند، اما واقعا نقش زیادی در بهبود شما ندارند. اضافه بر این، قند زیادی دارند. نوشیدنی‌های دیگر بدون داشتن مواد قندی اضافی، آب بدن شما را تامین می‌کنند. 

آب میوه

احتمالا آب‌میوه به خصوص برای بچه‌ها خوب به نظر می‌رسد، اما مانند نوشیدنی‌های مخصوص ورزش، بسیاری از آب‌میوه‌ها افزودنی‌های قندی زیادی دارند. مرکبات مانند آب‌پرتقال می‌توانند گلودرد را هم تشدید کنند. با این حال اگر کودک‌تان مصر به نوشیدن آن است، به جای یک لیوان کامل آب‌میوه، سعی کنید یک یا دو جرعه آب به آن اضافه کنید.

قهوه 

می خواهید نوشیدنی گرمی بخورید و در عین حال کافئین روزانه‌تان را نیز با آن تامین کنید؟ اشتباه است. سعی کنید آب و سوپ‌‌های سرشار از مواد مغذی بخورید.

قهوه

نوشیدنی‌های گازدار

اگرچه زنجبیل به شکل طبیعی ممکن است برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد، اما حالت گازدار و قندی آن چندان موثر نخواهد بود. نوشابه‌های بدون الکل از هر نوعی، مقدار کمی مواد مغذی و الکترولیتی لازم برای مقابله با بیماری دارند. به جای آن زنجبیل را در لیوان چای داغ قرار دهید.

الکل

نوشیدن الکل باعث کم آبی بدن‌تان می‌شود و می تواند برخی از علائم مانند تهوع، سردرد و بدن‌درد را تشدید کند. همچنین توانایی بدن‌تان برای مقابله با عفونت‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.  

نظرات کاربران