search

طرز تهیه شاورما مرغ به سبک لبنانی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا یک‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۳۹

طرز تهیه شاورما مرغ به سبک لبنانی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
شاید پیش آمده باشد در رستوران‌ یک شاورمای لبنانی خوشمزه خورده باشید و فکر کنید این غذای پرادویه و سالم چگونه درست می‌شود. شاورما یک غذای سرشار از پروتئین و خوش‌طعم است و اگر آن را بدون نان میل کنید می‌تواند یک غذای کتوژنیک نیز باشد. طرز تهیه شاورما مرغ به سبک لبنانی را در ادامه به شما خواهیم گفت.

ارزش غذایی

انرژی265 کیلوکالری
کربوهیدرات2 گرم
پروتئین31 گرم
چربی کل14 گرم
کلسترول0.12 میلی گرم
فیبر خوراکی1 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

6 نفر

مواد لازم

ران مرغ - بدون پوست و استخوان450 گرم
سینه مرغ - خرد شده450 گرم
روغن زیتون 0.25 فنجان
آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
سیر - ریز خرد شده6 حبه
هل - ساییده شده1 قاشق چای‌خوری
پاپریکا 1 قاشق چای‌خوری
زیره 0.5 قاشق چای‌خوری
پرک فلفل قرمز 0.25 قاشق چای‌خوری
دارچین 0.25 قاشق چای‌خوری

 برای تهیه شاورما مرغ بهتر است از مرغ تازه و فریزنشده استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. قدم اول در روش تهیه شاورما مزه‌دار کردن مرغ‌هاست، این مرحله را می‌توانید از یک روز قبل انجام دهید. وقتی پخت شاورما انجام شد، ابتدا کمی به آن استراحت بدهید تا آبی را که پس داده جذب کند سپس قطعات مرغ را عمود بر بافت طبیعی آنها برش بزنید تا نرم‌ و آبدار باشند. 

طرز تهیه شاورما مرغ به سبک لبنانی

طرز تهیه شاورما مرغ به سبک لبنانی

  1. ابتدا موادی که می‌خواهید با آنها مرغ را مزه‌دار کنید در کاسه‌ای بزرگ بریزید. یک‌چهارم فنجان روغن زیتون،آب لیمو، سیر، نمک، هل،‌ پاپریکا، زیره، پرک فلفل قرمز و دارچین را به خوبی ترکیب کنید. 
  2. قطعات مرغ را به مواد مریناد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تمام قطعات به آن آغشته شوند. روی کاسه را بپوشانید و برای یک ساعت تا یک روز در یخچال قرار دهید.
  3. دمای فر را روی ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. مرغ‌های مزه‌دار شده را روی یک سینی لبه‌دار بچینید و در فر قرار دهید. قطعات مرغ باید تا جایی مغزپخت‌شدن در فر بمانند (حدود ۲۰ دقیقه). در نیمه پخت یک‌بار آنها را بچرخانید تا پخت به طور یکسان انجام شود.
  4. پس از خروج از فر به کمک چاقو مرغ‌ها را برش بزنید. اگر تمایل دارید روی مرغ برشته شود می‌توانید آن را به همراه آبی که در سینی جمع‌ شده در تابه بریزید و برای ۵ دقیقه تفت دهید تا آب آن تبخیر و روی آن برشته شود. دقت کنید مرغ‌ها زیاد سرخ و سفت نشوند.
  5. شاورما را به همراه سس سیر یا سس ارده، کاهو و گوجه فرنگی در نان پیتا بپیچید و نوش جان کنید.

 

نظرات کاربران