search

طرز تهیه لاسی انبه

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۰۴

طرز تهیه لاسی انبه
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
لاسی انبه یک نوشیدنی خنک و فوق‌العاده برای فرار از روزهای داغ تابستانی است. اگر به طعم این میوه علاقه دارید، بدون شک عاشق این نوشیدنی انبه‌ای نیز خواهید شد. طرز تهیه لاسی انبه را بخوانید و آن را امتحان کنید.

ارزش غذایی

انرژی188 کیلوکالری
کربوهیدرات37 گرم
پروتئین4 گرم
چربی کل3 گرم
کلسترول0.011 میلی گرم
فیبر خوراکی1 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

10 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

2 نفر

مواد لازم

شیر 0.25 لیوان
آب - سرد0.5 لیوان
عسل 2 قاشق غذاخوری
هل - ساییده شده0.5 قاشق چای‌خوری
زعفران رشته‌ای برای تزیین
انبه - خرد شده0.75 لیوان
ماست - پرچرب0.5 لیوان

«لاسی» نوعی نوشیدنی رایج در کشورهای هند، پاکستان و مالزی است و با آب، ماست،هل و زعفران تهیه می‌شود. لاسی‌ را با میوه‌های مختلف نیز تهیه می‌کنند، اما یکی از پرطرفدارترین انواع این نوشیدنی لاسی انبه است. برای امتحان کردن طعم این نوشیدنی جذاب لازم نیست حتما به هند و مالزی سفر کنید. زیرا آماده کردن آن ۱۰ دقیقه زمان و چند ماده اولیه نیاز دارد.

قبل از هرچیز بگذارید خیالتان را راحت کنیم، طعم ماست در این نوشیدنی فوق‌العاده خواهد شد. بهتر است از ماست‌های شیرین و چرب استفاده کنید. در روش اصلی این نوشیدنی تنها با ماست تهیه می‌شود و شیر و آب در آن جایی ندارد. شما نیز می‌توانید برای چشیدن طعم اصلی از ماست به تنهایی استفاده کنید. اما در این دستور برای تعدیل طعم و سازگار شدن آن با ذائقه همه، کمی شیر و آب نیز به کار می‌رود.

طرز تهیه لاسی انبه

طرز تهیه لاسی انبه 

  1. پوست انبه را بگیرید و بخش گوشتی آن را از هسته جدا کنید. انبه را خرد کرده و به همراه ماست، شیر، آب سرد و عسل (یا شکر) در مخلوط‌کن بریزید. ۱۰ ثانیه بزنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند.
  2. لاسی انبه را داخل پارچ ریخته و داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. پس از یک ساعت، نوشیدنی را داخل لیوان‌های سرو ریخته و روی آن را با هل ساییده‌شده و چند رشته زعفران تزئین کنید.
  3. نوشیدنی انبه‌ای خود را به صورت سرد نوش جان کنید.
نظرات کاربران