search

طرز تهیه قهوه دالگونا (dalgona coffee)؛ یک نوشیدنی شیک و حرفه‌ای در ۵ دقیقه

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۵

طرز تهیه قهوه دالگونا (dalgona coffee)؛ یک نوشیدنی شیک و حرفه‌ای در ۵ دقیقه
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
قهوه دالگونا (دالگونا کافی)، نوعی قهوه فرم‌گرفته است که در روزهای قرنطینه کرونا، تبدیل به یک ترند جهانی شد. برای درست‌کردن این نوشیدنی تنها به ۳ ماده اولیه در دسترس و ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. دالگونا هم به صورت گرم و هم به صورت سرد آماده می‌شود و به این ترتیب در همه فصل‌ها می‌توانید از نوشیدن این نوشیدنی کافئین‌دار لذت ببرید. معطل چه هستید؟ همین امروز این قهوه را امتحان کنید.

ارزش غذایی

انرژی151.78 کیلوکالری
کربوهیدرات36.75 گرم
پروتئین1.9 گرم
چربی کل0.08 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی0 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

5 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

1 نفر

مواد لازم

شیر 1 فنجان
پودر قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری

در اولین روزهای همه‌گیری کرونا، زمانی که تمام مردم دنیا خانه‌نشین شده بودند، آشپزی تبدیل به یکی از سرگرمی‌های محبوب افراد شد. بسیاری از مردم نیز ترجیح می‌دادند غذا را خودشان تهیه کنند تا از سلامت آن مطمئن باشند. در این مدت دستورهای آشپزی آسان که مواد اولیه آنها در هر خانه‌ای پیدا می‌شد و نیازی به خرید و بیرون رفتن نداشت، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شدند. روش تهیه قهوه دالگونا نیز یکی از پرطرفدارترین دستورها بود.

شاید برایتان جالب باشد داستان معروف‌شدن این قهوه را بدانید. بازیگری کره‌ای به نام «جونگ ایل وو» که سفارش قهوه فرم‌گرفته داده بود، پس از نوشیدن آن طعمش را به دالگونا که نوعی تافی عسلی کره‌ای است، تشبیه کرد. نام دالگونا از این جا پیدا شد. روش تهیه این قهوه رفته‌رفته در کره جنوبی و سپس در کل دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد و آن را به نام نوشیدنی روزهای قرنطینه می‌شناختند. البته به نظر می‌رسد دستور این قهوه از قهوه فرم‌گرفته هندی به نام «فنتی هوی» گرفته شده باشد. 

برای تهیه دالگونا کافی به گرانول قهوه یا همان نسکافه نیاز دارید. این قهوه را با دانه قهوه آسیاب‌شده یا کافی‌میکس نمی‌توان درست کرد. برای شروع باید نسکافه و شکر را با کمی آب مخلوط‌کنید و با همزن دستی، فوم‌ساز یا حتی چنگال بزنید تا فرم بگیرد. در صورت استفاده از همزن یا فوم‌ساز ۲ تا ۳ دقیقه و در صورت استفاده از چنگال حدود ۵ تا ۷ دقیقه زمان می‌برد تا قهوه شما فرم بگیرد. طرز تهیه قهوه دالگونا بدون شکر هم به همین صورت است. اما باید بدانید دالگونا بدون شکر در عرض ۲ دقیقه فرم خود را از دست می‌دهد و باید به سرعت سرو و نوشیده شود.

طرز تهیه قهوه دالگونا

طرز تهیه قهوه دالگونا

  1. قهوه و شکر را در کاسه‌ای بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. به کمک همزن یا فوم‌ساز (یا حتی چنگال) مواد را با سرعت بالا مخلوط کنید. این کار را حدود ۲ دقیقه ادامه دهید تا جایی که مخلوط قهوه و شکر کاملا حجیم و پفی شود. گاه به گاه ذرات قهوه و شکر چسبییده به دیوار ظرف را به داخل مخلوط هدایت کنید.
  2. شیر و یخ را در یک لیوان بلند بریزید اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از انواع شیر گیاهی مانند شیر بادام نیز استفاده کنید. قهوه فرم‌گرفته را با قاشق به سطح شیر اضافه کنید.
  3. برای تزئین می‌توانید کمی پودر کاکائو، قهوه یا شکلات رنده‌شده روی قهوه بریزید. 
نظرات کاربران