search

درمان خروپف - با این راه‌کارها از شر خروپف خلاص شوید

clock icon زمان خواندن ۱۵ دقیقه آتنا بزرگ‌نیا جمعه ۰۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹

درمان خروپف - با این راه‌کارها از شر خروپف خلاص شوید
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید

آیا تا به حال شده که یک روز به دلیل بروز حساسیت عطسه کنید و روز دیگر بدلیل سرماخوردگی؟ خروپف هم همینطور. به عبارت دیگر، همه دلایل خروپف یکسان نیستند و دلایل زیادی نیز وجود دارد. هر زمان که علت دقیق خروپف را پیدا کردید، می‌توانید راه حل مناسب را پیدا کرده و راحت‌تر و عمیق‌تر بخوابید. در ادمه به ارائه درمان خروپف می‌پردازیم.

فهرست مطالب 

خر و پف در خواب

خروپف در خواب نشانه چیست

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که نمی‌توانید در حین خواب هوا را از طریق بینی یا گلو عبور دهید. این امر باعث لرزش بافت‌های اطراف این اندام‌ها شده و صدای خروپف را تولید می‌کند. خروپف‌ها معمولا به دلیل داشتن بافت اضافی در بینی یا گلو و یا به علت  داشتن بافت به اصطلاح شل ارتعاش می‌کنند. موقعیت زبان نیز می‌تواند در تنفس راحت اختلال ایجاد کند.

خوشبختانه راه‌های زیادی برای جلوگیری از خروپف و درمان خروپف وجود دارد. صبور باشید، علت را با دقت بررسی کنید و درمان‌های مختلف را امتحان کنید. البته خروپف یک شبه از بین نمی‌رود، پس با ما همراه باشید. با کمی حوصله و حمایت اطرافیان می‌توانید شبها بر این سر و صدای ناخوشایند غلبه کنید.

علت خر و پف

علت خروپف چیست

  • سن

در میانسالی، حلق شما باریک‌تر می‌شود و کشش عضلات حلق شما نیز کاهش می‌یابد. اگرچه نمی‌توانید پیری را متوقف کنید، اما تغییر شیوه زندگی، تغییر زمان خواب و انجام تمرینات گلو می‌تواند به شما در خروپف کمک کند.

  • اضافه وزن داشتن یا نداشتن تناسب اندام

انعطاف پذیری بافت چربی و ماهیچه‌ها می‌تواند باعث خروپف شود. حتی اگر اصلا اضافه وزن ندارید، داشتن چربی در ناحیه گردن یا گلو می‌تواند باعث خروپف شود. گاهی اوقات، ورزش و کاهش وزن ممکن است تنها کاری باشد که باید درمان خروپف انجام دهید. در این مطلب می‌توانید درباره لاغری و تناسب اندام با تغذیه سالم بیشتر بخوانید. 

  • ساختار بدنی

مردان مجاری تنفسی باریک‌تری نسبت به زنان دارند، بنابراین بیشتر مستعد خروپف هستند. تنگ شدن گلو، شکاف کام، بزرگ شدن بافت لنفاوی و سایر شرایط جسمی که باعث خروپف می‌شوند، معمولا ارثی هستند. اگرچه نمی‌توانید ساختار بدن و ژن‌های خود را تغییر دهید، اما می‌توانید با تغییر شیوه زندگی و زمان خواب و همچنین ورزش مناسب، به درمان خروپف بپردازید.

  • مشکلات بینی و بیماری سینوزیت

مسدود شدن مجاری تنفسی یا احتقان بینی می‌تواند استنشاق را دشوار کرده و خلا در گلو ایجاد کند که می‌تواند منجر به خروپف شود.

  • نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و مصرف دارو

نوشیدن مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و برخی داروها مانند داروهای آرامبخش مانند لورازپام (آتیوان) و دیازپام (والیوم) می‌تواند با آرامش ماهیچه‌ها باعث خروپف شود. با ترک سیگار خروپف را کاهش دهید. 

  • موقعیت خوابیدن

دراز کشیدن به پشت می‌تواند باعث افتادگی گلو و مسدود شدن مجاری تنفسی شود. تغییر وضعیت خواب در زمینه می‌تواند مفید باشد.

تشخیص علت خروپف می‌تواند به شما در یافتن درمان مناسب خروپف کمک کند.

نظارت و بررسی الگوهای خروپف اغلب به یافتن علت تشدید آن و نحوه جلوگیری از آن کمک می‌کند. برای تعیین الگوی اصلی خروپف، بهتر است هر شب شرایط را به طور مداوم یادداشت کنید. همسرتان نیز می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. اگر تنها می‌خوابید، می‌توانید خروپف خود را با دوربین ضبط کنید.

نحوه خروپف کردن علت خروپف شما را مشخص می‌کند

  • اگر با دهان بسته خروپف می‌کنید، ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در زبان شما باشد.
  • اگر با دهان باز خروپف می‌کنید، ممکن است مربوط به بافت گلو باشد.
  • اگر فقط هنگامی که به پشت دراز کشیده‌اید خروپف می‌کنید، خروپف شما ممکن است خفیف باشد و با تغییر الگوی خواب و شیوه زندگی شما برطرف شود.
  • اگر هنگام خواب خروپف می‌کنید، علت خروپف شما جدی‌تر است و نیاز به درمان گسترده‌تری دارد.

تکنیک درمان خر و پف

تکنیک‌های درمان خروپف که می‌توانید خودتان استفاده کنید

امروزه ابزارهای عجیب زیادی برای درمان خروپف در بازار وجود دارد که همه می‌توانند از آن استفاده کنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد یافتن راه حل مناسب یک کار دلهره آور است. متأسفانه، بسیاری از این ابزارها هیچ پایه علمی ندارند یا به سادگی با بیدار نگه داشتن تمام شب شما را از خروپف باز می‌دارند. با این حال، بسیاری از فناوری‌ها و راه حل‌های اثبات شده علمی وجود دارد که می‌تواند به کاهش خروپف کمک کند. هر درمانی برای همه مناسب نیست، بنابراین ممکن است لازم باشد صبور باشید، شیوه زندگی خود را تغییر دهید و بتوانید روش‌های مختلف را امتحان کنید.

درمان خر و پف

درمان‌های مربوط به زمان خواب شما

  • موقعیت خواب خود را تغییر دهید - اگر سر خود را چند سانتیمتر بالا ببرید، تنفس شما راحت‌تر می‌شود و زبان و فک شما آزادتر حرکت می‌کند. بالش هایی وجود دارد که از تاب خوردن ماهیچه‌های گردن جلوگیری کرده و از خروپف جلوگیری می‌کند.
  • به جای پشت به پهلو دراز بکشید- می توانید یک توپ تنیس را به کمربند شلوارتان یا بالای پیراهن خود وصل کنید (می توانید جورابی را در پشت یا بالای لباس خود بدوزید و توپ تنیس را داخل آن قرار دهید) تا هر بار که دور کمرتان می‌چرخد، ناراحتی ایجاد شده توسط توپ باعث می‌شود که شما به یک طرف پهلو متمایل شوید. یا می‌توانید یک بالش را با یک توپ تنیس پر کرده و آن را روی پشت خود قرار دهید، پس از مدتی به خوابیدن به پهلو عادت می‌کنید و می‌توانید این بالش را کنار بگذارید.
  • از محافظ دهان یا محافظ دندان برای درمان خروپف استفاده کنید - این دستگاه‌ها، مشابه محافظ دهان ورزشی، با حرکت دادن فک پایین و زبان به جلو در هنگام خواب، راه‌های هوایی را باز نگه می‌دارند. محافظ‌های دندانپزشکی که دندانپزشک شما برای شما توصیه می‌کند گران هستند و کیت‌های ارزان‌تری نیز در دسترس هستند.
  • تمیز کردن مجاری بینی - اگر آبریزش بینی دارید، قبل از خواب سینوس‌های خود را با آب نمک بشویید. استفاده از شستشوی سینوس‌ها، اسپری ضد احتقان بینی یا قطره‌های بینی نیز می‌تواند به شما در تنفس راحت‌تر در خواب کمک کند. اگر حساسیت دارید، مایت‌های خانگی (موجودات میکروسکوپی که باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شوند) و موهای حیوانات خانگی را از اتاق خواب خود دور نگه دارید یا از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید.
  • هوای اتاق خواب خود را مرطوب نگه دارید - هوای خشک می‌تواند غشای بینی و حلق را تحریک کند، بنابراین اگر مشکل شما التهاب بافت‌های بینی است، یک دستگاه بخور ممکن است مفید باشد.

درمان خروپف

تغییر در شیوه زندگی که به درمان خروپف کمک می‌کند

  • کاهش وزن - از دست دادن حتی مقدار کمی از وزن می‌تواند باعث کاهش بافت چربی در پشت گلو شده و خروپف را کاهش داده یا حتی متوقف کند.
  • ترک سیگار- اگر سیگار می‌کشید، احتمال بیشتری وجود دارد که خروپف کنید. سیگار کشیدن غشای بینی و حلق را تحریک می‌کند و این التهاب و تورم می‌تواند مجاری تنفسی را مسدود کرده و باعث خروپف شود. در حالی که صحبت از ترک سیگار آسان‌تر از تلاش برای ترک آن است، این واقعا یک اقدام فوری برای درمان خروپف است.
  • از مصرف الکل، قرص‌های خواب آور و آرامبخش خودداری کنید - الکل و قرص‌های خواب آور و آرامبخش ماهیچه‌های گلو را شل کرده و در تنفس اختلال ایجاد می‌کند. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا برخی از این داروها می‌توانند باعث خواب عمیق شده و خروپف را بدتر کنند. قبل از خواب به آنچه می‌خورید توجه کنید؛ مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای سنگین درست قبل از خواب یا خوردن غذاهای خاص، مانند لبنیات یا شیر سویا، می‌تواند خروپف را بدتر کند.
  • ورزش کردن - به طور کلی، ورزش می‌تواند خروپف را کاهش دهد حتی اگر باعث کاهش وزن نشود. زیرا وقتی ماهیچه‌های مختلف بدن خود مانند بازوها، پاها و شکم را تقویت می‌کنید، ماهیچه‌های گلو را نیز تقویت و انعطاف می‌کنید و در نتیجه خروپف شما کاهش می‌یابد. همچنین تمرینات خاصی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت عضلات گلو انجام دهید.

تمرین گلو برای خرو پف

۶ تمرین گلو برای درمان خروپف

مطالعات نشان داده است که تلفظ یک سری حروف صدادار و پیچاندن زبان به روش خاصی باعث تقویت عضلات دستگاه تنفسی فوقانی و کاهش خروپف می‌شود. تمرینات زیر موثر است.

  • حروف صدادار (a-e-i-o-u) را چندین بار در روز و هر بار به مدت ۳ دقیقه با صدای بلند تکرار کنید.
  • نوک زبان خود را پشت بالای دندان‌های قدامی خود قرار دهید و زبان خود را به عقب بکشید تا این حرکت را روزانه ۳ دقیقه انجام دهید.
  • دهان خود را ببندید، لب‌های خود را فشار دهید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.
  • با دهان باز، چانه خود را به راست حرکت دهید، ۳۰ ثانیه نگه دارید و این حرکت را به سمت چپ نیز تکرار کنید.
  • با دهان باز، ماهیچه‌های پشت گلو را منقبض کرده و این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید. به آینه نگاه کنید و مطمئن شوید که زبان کوچک باید بالا و پایین حرکت کند.
  • همچنین یک تمرین سرگرم کننده وجود دارد، که آواز خواندن است! آواز خواندن می‌تواند کنترل ماهیچه‌های گلو را افزایش داده، کام را تقویت کرده و خروپف ناشی از شل شدن عضلات را کاهش دهد.

درمان سنتی خر و پف

درمان خروپف در طب سنتی

امروزه با وجود پیشرفت مستمر علم پزشکی و فناوری‌های مختلف، هنوز می‌بینیم که اکثر مردم به دنبال روش‌های سنتی و قدیمی برای درمان عوارض مختلف هستند. شاید دلیل این میل در دسترس بودن و هزینه کم این روش‌ها باشد. از سوی دیگر، غیرقابل انکار است که طب سنتی و داروهای گیاهی گاهی اوقات بسیار درمانی بوده و از این رو بسیار محبوب هستند.

اما چرا طب سنتی ادعا می‌کند که خروپف را درمان می‌کند؟ طرفداران طب سنتی معتقدند که مزاج افراد متفاوت است و هر بیماری در فرد ناشی از عدم تعادل مزاج است.

حتما شما هم شنیده‌اید که برخی صفراوی مزاجند و برخی سودایی. درمانگران سنتی عارضه خروپف را بر اساس این مزاج‌ها به عنوان بزرگ شدن لوزه یا حساسیت تشخیص می‌دهند، بنابراین سعی می‌کنند از دمنوش‌ها و گیاهانی که می‌توانند این مشکلات را حل کنند برای رفع آن استفاده کنند.

درمان خرو پف با طب سنتی

درمان خروپف با طب سنتی به وسیله تخلیه سینوس ها

  • همانطور که همه می‌دانیم، یکی از علل خروپف بیماری‌های مربوط به سینوس‌ها، از جمله سینوزیت مزمن است. خوشبختانه در طب سنتی می‌توان خروپف را با تخلیه سینوس‌ها درمان کرد.  برای این منظور می‌توان از عطر برگ اکالیپتوس استفاده کرد.
  • همچنین توصیه می‌شود از روغن بنفشه با طب سنتی برای درمان خروپف استفاده کنید. برای این کار، باید ۳ قطره روغن بنفشه را در یکی از حفره‌های بینی خود در شب بریزید. لطفا توجه داشته باشید که این کار باید هر شب در یک سوراخ بینی انجام شود. این کار را باید حداکثر تا دو هفته انجام دهید. سپس این کار را به مدت یک هفته متوقف کنید و سپس دوباره این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید از روغن سیاه دانه به جای روغن بنفشه استفاده کنید. روش استفاده از روغن سیاه دانه یکسان است.
  • طب سنتی معتقد است یکی از دلایل خروپف سردی سر یا خلط زیاد است. برای رهایی از این مشکل، باید قبل از خواب سر و گلو را گرم نگه دارید. برای این منظور استفاده از روغن سیاه دانه یا روغن کنجد توصیه می‌شود. هر شب قبل از خواب پوست سر را با روغن سیاه دانه یا روغن کنجد ماساژ دهید. این باید ۴۰ شب طول بکشد. علاوه بر این، می‌توانید از روغن کنجد یا روغن سیاه دانه برای ماساژ دور گلو استفاده کنید.
  • علاوه بر این، در طب سنتی خوردن غذای با طبع گرم برای شام ضمن سلامتی، برای درمان خروپف مفید است. خوردن کندر یا عسل در شب به شما کمک می‌کند تا آرام بخوابید و با خلط بیش از حد مقابله کنید.

تغذیه مناسب برای خر و پف

تغذیه مناسب برای درمان خروپف با طب سنتی

 

برخی از گیاهان و غذاها برای درمان خروپف با طب سنتی بسیار مفید هستند. از جمله آنها می‌توان به نعناع، روغن زیتون، عسل، هل، زردچوبه، سیر و غیره اشاره کرد.

  • یک یا دو قطره عصاره نعناع را قبل از خواب به یک لیوان آب اضافه کنید و دهان خود را با دهانشویه بشویید. همچنین می‌توانید چند قطره نعناع و اکالیپتوس را مخلوط کنید.
  • کمتر از یک قاشق چای خوری هل را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و قبل از خواب بنوشید. تأثیر این کار تدریجی است و شما باید آن را به طور مداوم انجام دهید.
  • مخلوط کردن یک یا دو قاشق غذاخوری زردچوبه با یک لیوان شیر قبل از خواب نیز یک راه موثر برای درمان خروپف با طب سنتی است.
  • می توانید دو تا سه قطره روغن زیتون در شب استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید این روغن را با مقداری عسل طبیعی مخلوط کنید.
  • سیر از قدیم الایام برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله داروهای سنتی برای درمان خروپف استفاده می‌شده است. بنابراین توصیه می‌شود قبل از خواب یک یا دو حبه سیر را بجوید و سپس یک لیوان آب بنوشید. البته اگر به سیر حساسیت دارید یا برای شما مشکل است می‌توانید از روش‌های دیگری که ذکر کردیم استفاده کنید.

دمنوش برای درمان خروپف

دمنوش برای درمان خروپف 

علاوه بر درمان‌های فوق برای خروپف با طب سنتی، استفاده از دمنوش‌های مختلف نیز می‌تواند به درمان خروپف کمک کند.

  • دمنوش برگ گزنه برای درمان خروپف

برای تهیه دمنوش گزنه، ابتدا باید چند برگ خشک شده گزنه را جمع آوری کنید. همچنین به یک لیوان آب جوش نیاز دارید. برای دم کردن برگ‌های گزنه، کافی است آنها را در قوری بریزید و آب جوش اضافه کنید. حالا فقط ۵ دقیقه به دمنوش فرصت دهید تا دم بکشد. در نهایت می‌توانید دمنوش گزنه بنوشید. خوردن ۳ فنجان دمنوش گزنه در روز می‌تواند خروپف را با طب سنتی درمان کند.

  • کره تصفیه شده برای درمان خروپف

مقدار کمی از این کره را در مایکروویو گرم کنید، سپس با قطره چکان دو یا سه قطره از این کره ولرم را در هر سوراخ بینی بریزید. این کار را هر روز قبل از خواب و بعد از بیدار شدن انجام دهید.

  • بابونه خروپف را درمان می‌کند

یک قاشق غذاخوری گل بابونه یا یک کیسه چای بابونه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و قبل از خواب بنوشید.

  • آناناس برای درمان خروپف 

چند برش آناناس بعد از شام نیز می‌تواند اثرات التهابی گلو را درمان کند.

  • زالو درمانی برای خروپف

یکی دیگر از راهه‌ای عجیب برای درمان خروپف امروزه استفاده از زالو درمانی است. بسیاری از متخصصان طب سنتی مدعی هستند که زالو می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. این افراد معتقدند که زالوها با مکیدن خون آلوده می‌توانند نوعی سبکی را در بدن انسان ایجاد کنند و در نتیجه خواب راحتی را برای او فراهم کنند.

قرص برای درمان خروپف

قرص برای درمان خروپف

در طب غربی تقریبا برای هر بیماری درمانی وجود دارد، بنابراین جستجوی درمانی برای درمان‌های خانگی یکی از رایج‌ترین موارد در ایالات متحده است. خروپف یکی از این مشکلات است.

با توجه به افزایش تقاضا، بسیاری از شرکت‌های دارویی از این فرصت استفاده کرده و حتی فراتر رفته و برای درمان خروپف قرص ارائه کردند که از جدیدترین درمان خروپف است. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که مصرف یک یا دو قرص قبل از خواب به شما و همسرتان این امکان را می‌دهد که از خوابی راحت و بدون خروپف لذت ببرید.

قرص‌های ضد خروپف با نام‌های مختلفی مانند Snorestop ، Snoring Shush و Snorez موجود است. اکثر شرکت‌های دارویی ادعا می‌کنند که قرص‌های خروپف یک داروی هومیوپاتی بسیار ایمن و مطمئن هستند. با این حال، توصیه می‌شود قبل از تهیه آنها با داروساز و پزشک مشورت کنید. برخی از شرکت‌ها حتی ادعا می‌کنند که تحقیقات پزشکی کارآیی آنها را اثبات کرده است.

اما قرص‌های ضد خروپف حاوی موادی هستند که می‌توانند خروپف را متوقف کنند؟ اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان دارو ترکیبات خود را روی محصول ذکر کرده‌اند، اما تولید کنندگان محصولات ضد خروپف هیچ اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند و اعلام می‌کنند که ترکیبات آنها در انحصار تولید کننده است.

اکثر قرص‌های خروپف حاوی مواد گیاهی هستند که ترکیب فوق العاده‌ای دارند. نمونه هایی از ترکیباتی که اغلب در قرص‌های خروپف یافت می‌شوند عبارتند از: بلادونا، افدرا ولگاریس، هیستامین هیدروکلریکوم، هیدراستیس، منیزیم استارات، گامبیر و کاسیا. برخی از ترکیبات مانند بلادونا می‌توانند در سطوح بالا سمی باشند، اگرچه اغلب برای استفاده در داروها رقیق می‌شوند. قرص‌های خروپف به طور کلی ارزان هستند و می‌توانند در مدت ۳۰ روز استفاده شوند.

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه داروهای ضد خروپف می‌توانند خروپف را متوقف کنند. این ادعایی است که سازندگان چنین محصولاتی مطرح کرده‌اند.

در برخی موارد، خروپف ناشی از التهاب بینی و مجاری تنفسی است. به دلیل وجود التهاب، تنفس اغلب محدود می‌شود و عملا منجر به تولید صدای خروپف می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که هوا سعی می‌کند از یک مسیر باریک عبور کند و باعث برخورد بافت‌های اطراف راه هوایی با یکدیگر شود. برخی از ترکیبات گیاهی که اغلب در پشت این محصولات ذکر شده است به کاهش این نوع التهاب کمک می‌کند. هنگامی که التهاب از بین می‌رود، راه هوایی باز می‌شود و خروپف متوقف می‌شود.

سایر شرکت‌ها ادعا می‌کنند که با کاهش میزان مخاط در مجاری تنفسی و بینی عمل می‌کنند. دلیل اینکه این روش می‌تواند موثر باشد این است که مخاط، به ویژه مخاط بسیار غلیظ، در داخل راه هوایی قرار دارد، اما در واقع می‌تواند باعث چسبیدن بافت مجاری هوایی به یکدیگر شود.

مصرف قرص خروپف موثر است

آیا مصرف قرص خروپف موثر است

این ادعا چقدر صحت دارد؟ آیا ترکیب گیاهی که التهاب را کاهش می‌دهد و از تجمع مخاط جلوگیری می‌کند و واقعا به کاهش یا حذف خروپف کمک می‌کند؟ پاسخ مثبت است، امکان پذیر است، اما بعید است که بر همه تأثیر بگذارد. از آنجا که کاهش التهاب و مخاط به خروپف کمک می‌کند، قرص‌های خروپف می‌توانند با ناحیه‌ای که بیشتر خروپف در آن اتفاق می‌افتد مقابله کنند.

در اغلب موارد، خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که تنفس به دلیل انسداد قسمتی از راه هوایی که اجازه عبور هوا را می‌دهد محدود شده است. دلایل متعددی برای شل شدن راه‌های هوایی وجود دارد، اما شایع‌ترین آنها افزایش سن و افزایش وزن است. با افزایش سن، ماهیچه‌های مجاری تنفسی لحن خود را از دست می‌دهند، به ویژه هنگام خواب. اضافه وزن، به ویژه در ناحیه گردن، فشار بیشتری را بر مجاری تنفسی وارد می‌کند. چاقی و اضافه وزن شما را در معرض خطر بیشتری برای خروپف قرار می‌دهد.

یک قرص ضد خروپف، مانند داروهای گیاهی، فقط می‌تواند التهاب مجاری تنفسی را کاهش دهد، اما راه هوایی را باز نمی‌کند، زیرا این مورد عمدتا در اثر آرامش فک و زبان ایجاد می‌شود.

درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف با لیزر

uvulopalatoplasty با کمک لیزر یک روش جراحی توصیه شده برای کنترل خروپف و جدیدترین درمان خروپف است. جراح از لیزر برای برداشتن تکه‌های بافت نرم از گلو استفاده می‌کند. این قسمتها شامل یوولا و کام نرم است. یوولا قطعه‌ای از بافت اشک است که در پشت گلو آویزان است. در صحبت کردن و بلعیدن شرکت می‌کند. کام نرم در پشت سقف دهان قرار دارد. برداشتن این بافت راه هوایی را باز می‌کند و تصور می‌شود که خروپف را درمان می‌کند.

خروپف ۴۴ درصد مردان و ۲۸ درصد زنان ۳۰ تا ۶۰ ساله را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بسیاری از موارد، خروپف علامتی از بیماری به نام آپنه انسدادی خواب (OSA) است. OSA یک عامل خطر برای فشار خون بالا، خواب آلودگی روزانه، سکته مغزی و نارسایی قلبی است. بنابراین، تشخیص زودهنگام و درمان آپنه انسدادی خواب ضروری است.

سخن پایانی 

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که ساختار آرام در گلو ارتعاش کرده و شروع به ایجاد صداها می‌کند. این اغلب به عنوان اختلال خواب نامیده می‌شود. خروپف شدید می‌تواند منجر به عواقب جدی پزشکی شود، بنابراین اگر به خرخر عادت کرده‌اید، باید اقدامات لازم را برای از بین بردن آن انجام دهید. به یاد داشته باشید که او نیاز به استراحت دارد، باید شب‌ها استراحت کند. محصولات متعددی برای درمان خروپف وجود دارد، اما بیشتر آنها هیچ تاثیری ندارند و هیچ معجزه‌ای ندارند، اما یک سری تغییرات در شیوه زندگی و درمان‌های خانگی می‌تواند به کنترل آن کمک کند.

نظرات کاربران