search

طرز تهیه بیسکویت پنیر و سبزیجات

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه زهرا خلجی چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۴۹

طرز تهیه بیسکویت پنیر و سبزیجات
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
این بیسکویت‌های خوشمزه با پنیر پارمسان درست می‌شوند و بسیار سیرکننده هستند. درست کردن آنها با بچه‌ها لذت‌بخش است و می‌توانید کودکان را در مرحله تزئین مشارکت دهید. طرز تهیه بیسکویت پنیر را در ادامه بخوانید.

ارزش غذایی

انرژی76 کیلوکالری
کربوهیدرات4.9 گرم
پروتئین2.2 گرم
چربی کل5.4 گرم
کلسترول میلی گرم
فیبر خوراکی0.2 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

45 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

12 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

30 نفر

مواد لازم

کره بدون نمک - مکعبی خرد شده150 گرم
آرد سفید 180 گرم
پنیر پارمسان - رنده شده125 گرم
فلفل سیاه - ساییده شده1 قاشق غذاخوری
شکر قنادی (شکر کاستر) 1 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
مریم گلی برای تزیین
رزماری برای تزیین
آویشن تازه برای تزیین

عموما وقتی حرف از درست کردن بیسکویت باشد، ما انواع بیسکویت مربایی و شکلاتی و شیرین را تصور می‌کنیم. اما بیسکویت‌های نمکی و کراکر‌ها هم تنوع زیادی دارند. در این مطلب ما طرز تهیه بیسکویت پنیر و سبزیجات را به شما خواهیم گفت، ترکیب کره، پنیر پارمسان، فلفل سیاه و سبزیجات عطر فوق‌العاده اشتهاآوری به این بیسکویت می‌بخشد. شما می‌توانید آن را به عنوان میان وعده‌ای مناسب با خود به محل کار برده یا در ظرف غذای فرزند دلبندتان قرار دهید.

 

طرز تهیه بیسکویت پنیر و سبزیجات

طرز تهیه بیسکویت پنیر و سبزیجات

  1.  برای تهیه این بیسکویت، کره باید سرد باشد. کره و آرد را در یک غذاساز ریخته و آن را روشن کنید تا ترکیبی به شکل خرده‌ نان به شما بدهد. پارمسان رنده‌شده، فلفل سیاه و شکر را اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا همه مواد ترکیب و خمیر شوند. خمیر را رویسطح صاف آردپاشی شده پهن کنید و به آرامی ورز دهید. سپس آن را درون یک ظرف دربسته و به دور از هوا و نور قرار داده و روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.
  2.  فر را با دمای ۱۶۰ تا ۱۸۰  (درجه گاز ۴ درجه) گرم کنید. خمیر را از محفظه‌اش خارج کرده و آن را به شکل دایره‌هایی با قطر پنج و ضخامت نیم سانتی‌متر درآورید. آنها را با فاصله مناسب روی سینی فر از قبل آماده شده قرار دهید.
  3. زرده تخم مرغ را با چند قطره شیر، زده و با برس روی بیسکویت‌ها بمالید. برگ‌های مریم گلی، ساقه رزماری یا آویشن را وسط هر بیسکویت بگذارید و به آرامی فشار دهید. سپس با یک کاغذ روغنی روی کل سینی را بپوشانید.
  4.  با وردنه به آرامی بیسکویت‌ها را کمی فشار دهید، مراقب باشید که برگ و ساقه گیاهان -که وسط بیسکویت قرار دارد- آسیب نبیند. کاغذ روغنی را برداشته و دوباره مخلوط تخم مرغ و شیر را با برس روی آنها بمالید و بگذارید سی دقیقه دیگر استراحت کند.
  5.  حالا بیسکویت‌ها را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر بپزید و تا زمانی که لبه‌های آن طلایی نشده‌اند خارج نکنید. پس از این مدت آن‌ها را از فر بیرون آورده و پس از سرد‌شدن برای سرو آماده کنید.

نکته

  • شما می‌توانید از برگ‌های کوچک و نرم سبزیجاتی مانند ریحان و نعنا برای وسط بیسکویت استفاده کنید. اگر دوست دارید کمی از سبزیجات خردشده را در مرحله اول به خمیر خود اضافه کنید.
  • بیسکویت‌ها را یک روز قبل از مصرف آماده کنید و در یک ظرف در بسته در جایی خنک نگه دارید.
نظرات کاربران