search

هفت ماسک موی خانگی برای انواع مو

clock icon زمان خواندن ۴ دقیقه مونا عامری جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲

هفت ماسک موی خانگی برای انواع مو
۵/ ۳.۰۰
امتیاز دهید

همه افراد هر از گاهی با مشکلاتی مربوط به مو، مانند آسیب‌دیدگی، خشکی، پوسته‌ها یا کم شدن حجم موی سر رو‌به‌رو می‌شوند. تغییر فصل، گرمای محیط داخلی، عوامل خارجی و حرارت سشوار و اتوی مو فقط تعدادی از علت‌های این تغییرات هستند. هرچند تغییر آب‌وهوا ممکن نیست، ولی می‌توان مو‌ها را ترمیم کرد. خوشبختانه، همیشه نیازی به مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید محصولات زیبایی نیست. با مواد موجود در آشپزخانه، می‌توان چندین ماسک موی خانگی برای ترمیم مو‌ها تهیه کرد. در ادامه هفت ماسک مو‌ی خانگی و دست‌ساز برای رفع بزرگترین مشکلات مو‌ی سر، مانند پوست‌سر ملتهب، مات و کدر بودن، آسیب‌دیدگی و خشکی معرفی شده‌اند. 

آن‌چه در این مطلب خواهید خواند:

ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

ماسک موی خانگی برای پوسته پوسته شدن سر

ماسک برای براق شدن مو 

ماسک برای رشد مو

ماسک برای التهاب پوست سر

ماسک برای موهای چرب

ماسک برای موهای آسیب دیده

ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

ماسک موی عسل، تخم‌مرغ و سرکه سیب
ماسک موی خانگی

«استفانی براون»، استاد بخش رنگ در سالن آی‌جی‌کی (IGK) نیویورک می‌گوید: «اگر مو‌های شما کمی خشک به نظر می‌رسند، ماسک عسل، تخم‌مرغ و سرکه سیب را امتحان کنید. این ترکیب یک ماسک آبرسان بسیار عالی است که بدون فشار آوردن به موها، به آن‌ها درخشندگی و استحکام می‌بخشد». 

مواد لازم: یک قاشق غذا‌خوری عسل، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذا‌‌خوری سرکه سیب.

روش استفاده: مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و براساس اندازه مو‌ها مقدار مواد را دو‌برابر یا نصف کنید. مخلوط مواد را سی تا چهل دقیقه روی مو‌های خود بگذارید و سپس با آب بشویید. این ماسک موی خانگی را می‌توان برای انواع مو‌ها استفاده کرد. 

ماسک موی خانگی برای پوسته پوسته شدن سر

ماسک موی روغن نارگیل، شکر و روغن معطر
ماسک خانگی برای ریزش مو

«پل گوچینلو»، آرایشگر افراد مشهور و مالک استودیوی گوچینلو در نیویورک می‌گوید: «ایجاد پوسته روی پوست سر در فصل سرد می‌تواند به این علت باشد که دمای داخل خانه بالاتر است و باعث خشکی پوست می‌شود. پوست سر نیز استثنا نیست. این ماسک لایه‌ بردار به رفع و کاهش پوسته‌ها کمک می‌کند و به ‌عنوان یک لایه ‌بردار (اسکراب) صورت نیز می‌تواند به‌کار گرفته‌ شود».

مواد لازم: دو قاشق غذا‌خوری روغن نارگیل تصفیه‌نشده، چهار قاشق غذا‌خوری شکر خام (شکری خام شکری است که از عصاره اصلی نیشکر به دست می‌آید. می‌توان از شکر قهوه‌ای هم استفاده کرد)، پنج قطره روغن نعنا، دو قطره روغن درخت چای.

روش استفاده: مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. مخلوط را با دست یا با برس رنگ‌مو مستقیم روی پنج سانتی‌متر -از محل رشد- موهای تمیز و خیس قرار داده و سپس به نرمی یک تا سه دقیقه ماساژ دهید. مو‌ها را در بالا سر جمع کنید و بگذارید در طول حمام کردن شما در این حالت بمانند. گوچینلو می‌گوید: «شکر موجود در این لایه‌بردار به اسید گلیکولیک تجزیه شده که باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. روغن نارگیل سرشار از اسید‌های چرب است و ویژگی ضد التهاب دارد، روغن نعنا به بهبود جریان خون‌رسانی به پوست سر کمک می‌کند، و روغن درخت چای ضدقارچ، ضدمیکروب و ضدباکتری است». 

خواندن این مطلب ممکن است برای شما مفید باشد: ۱۹ داروی گیاهی برای رشد مو

ماسک برای براق شدن مو 

ماسک موی عسل، سرکه سیب و روغن نارگیل
ماسک براق کننده مو

براون می‌گوید: «مرطوب و سالم نگه‌داشتن مو‌ها موجب می‌شود موها بهتر به‌نظر برسند. هنگامی‌که تار‌های مو کدر می‌شوند، از ماسک سرکه سیب برای افزایش درخشندگی مو‌ها استفاده کنید». 

مواد لازم: مقادیر مساوی عسل ارگانیک و خام (عسلی که مستقیم از کندو به دست می‌آید)، سرکه سیب و روغن نارگیل. 

روش استفاده: مواد را مخلوط کنید و روی مو‌های مرطوب قرار دهید و بگذارید حداقل بیست دقیقه بماند، سپس با شامپو بشویید. این ماسک برای انواع مو مناسب است و به مو‌های رنگ‌شده نیز کمک می‌کند. 

ماسک برای رشد مو

ماسک موی دارچین و روغن نارگیل
ماسک تقویت کننده مو

«لیانا زینگارینو»، آرایشگر سالن سرژ نورمان در نیویورک می‌گوید: «ماسک دارچین را امتحان کنید - این ادویه ضد‌میکروب موجب افزایش گردش خون می‌شود و رشد و استحکام مو‌ها را بهبود می‌دهد». 

مواد لازم: مقادیر مساوی دارچین و روغن نارگیل. 

روش استفاده: مواد را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی ریشه مو‌ها قرار دهید و فرق سر خود را باز کنید و پوست سر خود را با مواد ماساژ دهید. بگذارید سی تا چهل‌و‌پنج دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک را حداقل هفته‌ای یک بار  روی مو‌ها قرار دهید. 

ماسک برای التهاب پوست سر

ماسک موی چای سبز و سرکه سیب
ماسک ترمیم کننده مو

«سادا سالتزمن»، آرایشگر در سالن ا.ک.س (A. K. S) در نیویورک می‌گوید: «چای سبز دارای فهرستی از فواید برای سلامتی است و می‌توان تسکین‌دهنده پوست‌سر را نیر به این فهرست اضافه کرد. به دلیل وجود مواد آنتی‌اکسیدان و مغذی در چای سبز، این ماده مقوی موجب تسکین و ایجاد تعادل در پوست سر ملتهب می‌شود. روغن نعنا بهترین مکمل چای سبز است؛ زیرا خواص ضد‌التهاب دارد، باعث تسکین پوست سر شده و رطوبت پوست سر را افزایش می‌دهد». 

مواد لازم: یک پیمانه چای سبز، دو قطره روغن نعنا، یک قاشق غذا‌خوری سرکه سیب.

روش استفاده: مواد را خوب با هم مخلوط کنید، پوست‌سر را با مواد ماساژ دهید و بگذارید حداقل پنج دقیقه بماند. سپس با آب بشویید. 

خواندن این مطلب ممکن است برای شما مفید باشد: یک روش جدید برای درمان ریزش مو

ماسک برای موهای چرب

ماسک موی سفیده تخم‌ مرغ و لیمو
ماسک برای موهای چرب

سالتزمن می‌گوید: «اگر مو‌های شما چرب هستند، ماسک تخم‌ مرغ معجزه می‌کند. فقط از سفیده که داری آنزیم‌های پروتئین است و موجب رفع روغن اضافه می‌شود، استفاده کنید».

مواد لازم: یک عدد سفیده تخم‌مرغ، آب نصف لیمو.

روش استفاده: مخلوط سفیده و آب لیمو را از ریشه تا پایین ساقه روی مو‌ها بمالید و بگذارید سی دقیقه تا یک ساعت بماند، هرچه طولانی‌تر بهتر. سپس با آب ولرم- و نه داغ- بشویید.

ماسک برای موهای آسیب دیده

ماسک موی آووکادو، تخم‌ مرغ و روغن‌زیتون
ماسک نرم کننده مو

موها به دلایل مختلف می‌توانند دچار آسیب‌دیدگی شوند: استفاده از ابزار داغ برای حالت دادن مو، شرایط محیط (مثل آلودگی هوا) و رنگ مو. نگران نباشید، این مشکل قابل درمان است.

زینگارینو استفاده از ماسک آووکادو و روغن‌زیتون را توصیه می‌کند. «این ماسک موی خانگی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ بوده و به موها نهایت استحکام و درخشندگی را می‌بخشد». همچنین این ماسک دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و به‌ویژه برای افراد شهرنشین مناسب است. «جوئل وارن» از سالن پروجکت نیز از طرفداران این ماسک آووکادو است، زیرا این ماسک موجب جوان‌سازی و مرطوب کردن پوست‌سر می‌شود. 

مواد لازم: نصف یک عدد آووکادو، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذا‌خوری روغن‌زیتون و یک قاشق غذا‌خوری عسل

روش استفاده: مواد را پس از مخلوط‌کردن، با دست و با حرکت از پایین به بالای ساقه مو، روی مو‌های مرطوب قرار دهید. وارن پیشنهاد می‌دهد موها را بالای سر ببندید و روی آن یک کلاه پلاستیکی قرار دهید. برای کمک به فعال‌سازی مواد، مو‌های پوشیده با کلاه را به مدت ده دقیقه با سشوار خشک کنید. سپس بگذارید بیست دقیقه دیگر بماند و در نهایت آبکشی کنید. 

نظرات کاربران