search

یک غذای هندی مناسب برای شب‌های پر مشغله

قورمه مرغ بمبئی

clock icon زمان خواندن ۳ دقیقه مونا عامری پنج‌شنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۴:۱۶

قورمه مرغ بمبئی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
قورمه مرغ برای شب‌های پر‌مشغله غذایی مناسب است. این غذا با طعم ماسالا را می‌توان برای چند نفر آماده کرد. نکته مثبت این است که به آسانی در فر طبخ می‌شود. این غذا را همراه با نان پاپادوم و ترشی چاتنی میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

ارزش غذایی

انرژی620 کیلوکالری
کربوهیدرات22 گرم
پروتئین36 گرم
چربی کل42 گرم
کلسترول24 میلی گرم
فیبر خوراکی5 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

20 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

90 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

6 نفر

مواد لازم

تیکا ماسالا 5 قاشق غذاخوری
روغن آفتابگردان 1 قاشق غذاخوری
پیاز قرمز - خلال شده1 عدد
گوجه‌فرنگی - خرد شده1 عدد
تخم شنبلیله 1 قاشق غذاخوری
شیر نارگیل 800 گرم
سیب‌زمینی - نصف شده500 گرم
زنجبیل تازه - رنده شده1 قاشق غذاخوری
گشنیز تازه برای سرو
مرغ کامل 1 عدد
اسفناج 100 گرم

طرز تهیه قورمه مرغ 

  1. دمای فر را روی ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد و درجه هواکش فر را روی شش تنظیم کنید. مرغ را روی تخته قرار دهید و با دست نیمی از سس ماسالا را روی آن بمالید تا خوب مزه‌دار شود. سپس پاهای مرغ را گره بزنید و آن را کنار بگذارید تا بخش‌های دیگر قورمه مرغ را آماده کنید.
  2. روغن را در یک ظرف کسرول (سفالی یا شیشه‌ای) ضد شعله، با حرارت ملایم گرم کنید. پیاز را با کمی نمک داخل قابلمه بریزید و پنج دقیقه یا تا زمانی که کمی نرم شود بپزید. گوجه‌فرنگی، تخم شنبلیله، زنجبیل و باقیمانده سس ماسالا را اضافه کنید و سه دقیقه دیگر بپزید. شیر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیاید. مرغ و سیب‌زمینی را داخل ظرف بریزید و بیست دقیقه بدون درپوش در فر بپزید.
  3. دمای فر را تا ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و درجه هواکش را تا چهار پایین بیاورید و ۵۵ دقیقه دیگر بپزید. برای اطمینان از پخته‌ شدن مرغ قسمتی از ران آن را ببرید - گوشت مرغ نباید صورتی رنگ باشد.
  4. مرغ را از فر خارج کنید و روی تخته قرار دهید. اسفناج را در قابلمه ریخته و هم بزنید و بگذارید پنج دقیقه بماند. مرغ را دوبار داخل ظرف بگذارید، روی آن گشنیز بریزید و سر میز غذاخوری برش دهید. در صورت تمایل با نان پاپادوم و ترشی چاتنی سرو کنید. 
نظرات کاربران