search

طرز تهیه پیتزا میگو خوشمزه و آسان

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰

طرز تهیه پیتزا میگو خوشمزه و آسان
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
پیتزایی سالم و خوشمزه برای طرفدارن میگو! طرز تهیه پیتزا میگو را بخوانید و برای آخر هفته آن را آماده کنید. در تهیه این پیتزا از ۳ نوع پنیر استفاده می‌شود که طعم خیلی خوبی به آن می‌بخشد و می‌توانید به این بهانه توجه کودکان بدغذا را نیز جلب کنید.

ارزش غذایی

انرژی358 کیلوکالری
کربوهیدرات72 گرم
پروتئین52 گرم
چربی کل23.6 گرم
کلسترول- میلی گرم
فیبر خوراکی2.8 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

40 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

10 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

2 نفر

مواد لازم

خمیر پیتزا 1 عدد
میگو 230 گرم
سیر - ریز خرد شده2 حبه
کره 2 قاشق غذاخوری
پنیر ریکوتا 0.5 فنجان
پنیر موزارلا 0.5 فنجان
پنیر پارمسان 0.25 فنجان
فلفل سیاه به دلخواه
نمک به دلخواه
جعفری - ریز خرد شده برای تزیین

طرز تهیه پیتزا میگو بسیار آسان است، تفت دادن میگو با سیر و کره بوی ناخوشایند آن را از بین می‌برد و ترکیب آن با پنیر ریکوتا، پارمسان و موزارلا یک پیتزای لذیذ به شما خواهد داد. البته می‌توانید پنیرها را به دلخواه خود تغییر دهید.

طرز تهیه پیتزا میگو

طرز تهیه پیتزا میگو

  1. دمای فر را روی ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. 
  2. میگوهای پاک‌شده را به همراه سیر خردشده و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک در کاسه‌ای مخلوط کنید. کره را در تابه‌ای ریخته و روی حرارت متوسط ذوب کنید. میگوها را برای ۱ تا ۲ دقیقه در کره تفت بدهید و هر دو روی آن را تا حدی که سفید و مات شود سرخ کنید. سپس از روی حرارت بردارید.
  3. حالا در کاسه‌ای دیگر پنیر ریکوتا را با یک‌هشتم قاشق‌ چای‌خوری نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده مخلوط کنید. خمیر پیتزا را روی سینی آردپاشی‌شده پهن کنید. پنیر ریکوتا را روی خمیر پخش کرده و یک‌چهارم موزارلا را نیز روی آن بریزید. میگوها را روی پنیرها بچینید و کره باقی‌مانده در تابه را نگه‌دارید.
  4. بقیه موزارلا و پارمسان را روی میگوها بریزید. کمی از کره‌ای که نگه‌داشته بودید را روی پیتزا بریزید. پیتزا را در فر قرار دهید و برای ۵ تا ۷ دقیقه بپزید. زمانی که خمیر پخت و پنیرها ذوب شدند، پیتزای شما آماده است. با کمی جعفری خردشده آن را تزئین و سرو کنید.

 

نظرات کاربران