search

طرز تهیه دسر بار لیمویی، یک شیرینی لطیف از دل تابستان

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۰۶

طرز تهیه دسر بار لیمویی، یک شیرینی لطیف از دل تابستان
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
برای داشتن یک دسر خوشمزه و سرشار از عطر و بوی تابستان، طرز تهیه دسر بار لیمویی (اسلایس لیمو) را بخوانید و از لیموهای تازه تابستانی برای درست‌کردن آن استفاده کنید.

ارزش غذایی

انرژی125.8 کیلوکالری
کربوهیدرات7.8 گرم
پروتئین1.6 گرم
چربی کل5.8 گرم
کلسترول0.034 میلی گرم
فیبر خوراکی0.5 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

15 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

40 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

36 نفر

مواد لازم

کره - نرم شده1 پیمانه
شکر 2 پیمانه
آرد سفید 2.25 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
لیموترش 6 عدد

این دسر خوشمزه که با نام اسلایس لیمو نیز شناخته می‌شود، از یک کراست نازک خمیری و یک لایه ضخیم‌تر کرم لیمویی درست می‌شود. دسر شما به خاطر استفاده از آب لیموترش عطر خوشایند و رنگ زرد ملایمی خواهد داشت، اما اگر بخواهید می‌توانید کمی پوست لیموی رنده‌شده به کراست اضافه کرده و کرم لیمویی را با مقدار خیلی کمی رنگ خوراکی به رنگ سبز درآورید. طرز تهیه دسر بار لیمویی را در ادامه بخوانید.

حتما بخوانید: معرفی خواص لیمو ترش، سوپرمن مرکبات

طرز تهیه دسر بار لیمویی

طرز تهیه دسر بار لیمویی

  1. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
  2. برای تهیه کراست، کره نرم‌شده، دو پیمانه آرد و نصف پیمانه شکر را در یک کاسه به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را در یک قالب ۲۳*۳۳ سانتی‌متر ریخته و با فشار دست، کف قالب پرس کنید. کراست را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه -تا زمانی که روی آن طلایی شود- در فر قرار دهید. 
  3. در کاسه‌ای دیگر، یک و نیم پیمانه شکر و یک چهارم پیمانه آرد را مخلوط کنید. تخم‌ مرغ‌ها و آب لیمو را اضافه کرده و پس از ترکیب کردن، مایه را روی کراست پخته شده بریزید. قالب را برای مدت ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم‌شده قرار دهید. در نهایت وقتی قالب را تکان می‌دهید، اطراف آن ثابت بوده و مرکز دسر تکان می‌خورد.
  4. هنگامی که دسر شما خنک شود، خود را می‌گیرد. دسر آماده‌شده را به مربع‌های ۲.۵ سانتی‌متری برش بزنید و در صورت تمایل کمی پودر قند روی آن الک کنید.
نظرات کاربران