search

طرز تهیه انرژی بار خانگی با کره بادام‌زمینی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۱:۵۳

طرز تهیه انرژی بار خانگی با کره بادام‌زمینی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
اگر رژیم افزایش وزن دارید، ورزشکار هستید یا کودکی در حال رشد دارید که نیاز به دریافت انرژی بیشتری دارد این دستور برای شماست. ما طرز تهیه انرژی بار خانگی سالم و سرشار از پروتئین و فیبر را به شما می‌گوییم تا از خرید انواع شکلات انرژی بار بی‌نیاز شوید.

ارزش غذایی

انرژی309 کیلوکالری
کربوهیدرات22 گرم
پروتئین10 گرم
چربی کل22 گرم
کلسترول0.001 میلی گرم
فیبر خوراکی4 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

15 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

16 نفر

مواد لازم

آرد جو دوسر 1.5 پیمانه
عسل 0.5 پیمانه
شکلات چیپسی 1.5 پیمانه
کره بادام زمینی 1.75 پیمانه

برای تهیه این انرژی بار شکلاتی تنها به چند ماده اولیه نیاز دارید، برای تهیه آرد جو دوسر کافیست کمی جو پرک را در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و یک دقیقه مخلوط کنید. خواص جو دوسر برای سلامتی بسیار زیاد هستند و فیبر موجود در این ماده گوارش شما را بهبود می‌دهد. شما می‌توانید شکلات چیپسی را با هر شکلاتی که طعم آن را دوست دارید جایگزین کنید.

اگر تمایل دارید دانه‌های جو پرک را به صورت کامل در انرژی بار خود داشته باشید، از این دستور استفاده کنید: طرز تهیه بار جو دوسر

طرز تهیه انرژی بار خانگی با کره بادام‌زمینی

طرز تهیه انرژی بار خانگی

  1. یک قالب مربع‌شکل به ابعاد ۲۳ در ۲۳ سانتی‌متر را با کاغذ روغنی بپوشانید. یک‌ونیم پیمانه کره بادام‌زمینی را به همراه عسل را در کاسه‌ای بریزید و یک دقیقه در ماکروویو قرار دهید تا نرم و روان شوند. این مرحله را می‌توانید به روش بن‌ماری نیز انجام دهید.
  2. آرد جو دوسر را به آنها اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند. مخلوط را به قالب منتقل کرده و با فشاردادن به کف آن پرس کنید.
  3. چیپس شکلاتی را به همراه یک‌چهارم پیمانه کره بادام‌زمینی در ماکروویو ذوب کنید. به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یک‌دست ایجاد شود سپس آن را روی مواد داخل قالب پخش کنید.
  4. قالب را برای ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا انرژی بار شما کاملا خودش را بگیرد. قبل از برش زدن آن را برای ۱۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا هنگام بریدن خرد نشود. 
نظرات کاربران