search

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر و بدون شیر

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۱۱

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر و بدون شیر
۵/ ۳.۳۲
امتیاز دهید
پوره سیب زمینی یک همراه خوشمزه برای سرو کنار انواع خوراک گوشت و مرغ سوخاری است. دستور پوره سیب زمینی با شیر و کره را اینجا بخوانید و حتما در منزل امتحان کنید.

ارزش غذایی

انرژی257 کیلوکالری
کربوهیدرات43.7 گرم
پروتئین5.6 گرم
چربی کل7.2 گرم
کلسترول0.02 میلی گرم
فیبر خوراکی3.7 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

15 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

شیر 1 فنجان
نمک کمی
فلفل سیاه کمی
سیب‌زمینی - پوست کنده و خرد شده900 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری

پوره سیب زمینی ساده (mashed potato) یکی از آسانترین و در عین حال کاربردی‌ترین غذاهاست. این خوراکی یک ساید دیش به شمار می‌رود و به طور معمول در کنار غذاهای گوشتی سرو می‌شود. اما به قدری خوشمزه است که می‌توانید به تنهایی نیز  از آن لذت ببرید. هم کودکان و هم بزرگسالان طعم پوره سیب زمینی با شیر و کره را دوست دارند و از خوردن آن لذت می‌برند. 

یکی دیگر از موارد استفاده پوره سیب زمینی،‌ تزئین غذاست. وقتی یک پوره نرم با بافت یکدست داشته باشید می‌توانید آن را در قیف شیرینی‌پزی بریزید و به راحتی آن را به شکل گل‌های زیبا درآورید. به این ترتیب دیس غذای شما جلوه‌ای خاص خواهد داشت.  

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر و کره

  1. پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید و هر کدام را به ۴ قسمت تقسیم کنید. سپس به همراه آب و کمی نمک را در قابلمه‌ای بریزید، طوری که تا ۲ سانتی‌متر بالاتر از سطح سیب‌زمینی‌ها را آب بگیرد. قابلمه را روی شعله زیاد قرار دهید تا آب بجوشد. بعد شعله را کمتر کنید و در قابلمه را قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند. بعد از این مدت آنها باید نرم شده باشند ولی له نباشند.
  2. کره و شیر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که کره آب شود.
  3. سیب‌زمینی‌‌های پخته را در یک سبد بریزید تا آب اضافی آن برود. پس از آنکه کمی خنک شدند، در حالی که کم کم مخلوط شیر و کره را اضافه می‌کنید،‌ آنها را پوره کنید. برای این کار می‌توانید از گوشتکوب دستی، برقی یا مخلوط‌کن کمک بگیرید.
  4. بنا به ذائقه خود کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. پوره سیب‌زمینی را می‌توانید در یک ظرف جداگانه سرو کنید یا برای تزئین غذاهای دیگر به کار ببرید.

تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر

ممکن است بخواهید پوره سیب زمینی را بدون شیر تهیه کنید. برای اینکار کافیست شیر را از این دستور حذف کنید و کمی از آبی که سیب زمینی‌ها در آن پخته‌اند، را به پوره اضافه کنید تا پوره‌ای نرم داشته باشید. 

نظرات کاربران

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

عالي