search

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی یک عصرانه جذاب پاییزی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا پنج‌شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۰۸

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی یک عصرانه جذاب پاییزی
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
با پختن این پنکیک با یک تیر دو نشان می‌زنید، یک میان‌وعده خوشمزه که با سبزیجات مفید درست می‌شود. پس خواندن طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی را از دست ندهید.

ارزش غذایی

انرژی183 کیلوکالری
کربوهیدرات28 گرم
پروتئین4 گرم
چربی کل5 گرم
کلسترول0.04 میلی گرم
فیبر خوراکی1 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

15 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

10 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

12 نفر

مواد لازم

بیکینگ پودر 3 قاشق چای‌خوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری
دارچین 1.5 قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل 0.5 قاشق چای‌خوری
جوز هندی 0.5 قاشق چای‌خوری
شکر 0.25 پیمانه
شکر قهوه‌ای 0.25 پیمانه
کدو حلوایی - پوره شده1 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
کره - ذوب شده4 قاشق غذاخوری
شیر 1.5 پیمانه
آرد سفید 2 پیمانه

پاییز پر از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های خوشرنگ و خوشمزه با حضور کدو حلوایی است. پنکیک کدو حلوایی می‌تواند یک خوردنی جذاب برای عصرانه یا صبحانه باشد. برای تهیه این پنکیک به پوره کدو حلوایی نیاز دارید. کدوها را خرد کنید و با مقدار کمی آب در قابلمه بپزید تا آب آنها کشیده شود. پس از پخت، پوست‌شان را جدا کنید و به کمک گوشتکوب برقی یا مخلوط‌کن، آنها را پوره کنید.

در این دستور از ترکیب شکر قهوه‌ای و شکر سفید در کنار هم استفاده شده است. به کار بردن شکر قهوه‌ای در شیرینی‌ها و کیک‌ها باعث ایجاد حالتی متراکم و کاراملی درون آنها می‌شود. می‌توانید در صورتی که به شکر قهوه‌ای دسترسی ندارید آن را با شکر سفید جایگزین کنید، اما به کار بردن شکر قهوه‌ای بافت و طعم بهتری به شما خواهد داد.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی 

  1. آرد سفید، بیکینگ‌پودر، نمک و ادویه‌ها را در یک کاسه ریخته و با همزن دستی مخلوط کنید. اگر از وانیل پودری استفاده می‌کنید، آن را با مواد خشک ترکیب کنید.
  2. در یک کاسه دیگر تخم‌ مرغ‌ها را بشکنید و کمی با همزن بزنید تا از حالت لختگی دربیایند. شکر سفید و قهوه‌ای، پوره کدو حلوایی، شیر، کره مذاب و وانیل مایع (در صورت استفاده) را به آن اضافه و مخلوط کنید.
  3. میان مواد خشک یک فضای خالی ایجاد کنید و مواد تر را در آن بریزید. مواد خشک و تر را با هم مخلوط کنید تا مایه پنکیک کدو حلوایی ایجاد شود. اجازه دهید مایه پنکیک برای ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کند.
  4. یک تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا خوب گرم شود. روی آن کمی کره بمالید یا اسپری روغن بزنید. برای هر پنکیک یک‌سوم پیمانه از مایه در تابه بریزید و هر طرف پنکیک‌ها را حدود ۴ دقیقه سرخ کنید.
  5.  پنکیک کدو حلوایی را با کمی کره و عسل سرو کنید.

 

نظرات کاربران