search

طرز تهیه لیموناد خانگی | چگونه لیموناد گازدار درست کنیم

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مینا پوردانا یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۰۲

طرز تهیه لیموناد خانگی | چگونه لیموناد گازدار درست کنیم
۵/ ۳.۳۳
امتیاز دهید
لیموناد یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خنک در سراسر دنیاست. اگر می‌خواهید یک لیموناد خوشمزه و گازدار مانند لیمونادهای کافه‌ای داشته باشید ما طرز تهیه آن را اینجا گفته‌ایم.

ارزش غذایی

انرژی145 کیلوکالری
کربوهیدرات38.2 گرم
پروتئین0.1 گرم
چربی کل0 گرم
کلسترول0 میلی گرم
فیبر خوراکی0.1 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

35 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

دقیقه

serve icon

تعداد سرو

10 نفر

مواد لازم

آب 8 پیمانه
آب لیمو 2 پیمانه
شکر 2 پیمانه

قبل از اینکه طرز تهیه لیموناد خانگی گازدار را به شما بگوییم شاید برایتان جالب باشد کمی از تاریخچه این نوشیدنی بدانید. در قرن ۱۳ و ۱۴، مصریان با ترکیب لیمو، خرما و عسل یک نوشیدنی خنکی درست می‌کردند که نامش «قطرمیزات» بود. از آنجا که اصالت لیموترش‌های درشت و زردرنگ به میانمار، چین و هند برمی‌گردد عجیب نیست که این نوشیدنی لیمویی در این سرزمین‌ها محبوب بوده‌ است. سال‌ها بعد در پاریس فروشندگان این نوشیدنی را در مخازنی بر پشت خود حمل می‌کردند و به رهگذران تشنه می‌فروختند. بعد از اختراع آب گازدار، سر و کله لیمونادهای گازدار در بریتانیا پیدا شد. 

لیموناد با چی درست می‌شود

به طور معمول لیموناد کلاسیک از ترکیب آب (آب گازدار)، شکر و آب لیمو درست می‌شود. اما احتمالا در کافه‌ها و مهمانی‌ها با لیمونادهای متنوعی مانند لیموناد توت‌فرنگی و آناناس برخورد کرده‌اید. پایه این نوشیدنی‌ها همان لیموناد ساده است که با اضافه‌ کردن میوه‌های دیگر به ترکیب‌های جذابی تبدیل شده‌اند. در ادامه طرز تهیه لیموناد کلاسیک را به صورت گازدار می‌خوانید.

چگونه یک لیموناد خوشمزه گازدار درست کنیم

چگونه یک لیموناد خوشمزه گازدار درست کنیم

  1. برای تهیه لیموناد به لیمو سنگی یا همون لیمو‌های درشت و زردرنگ احتیاج دارید. لیموها را بشویید و با کمک پوست‌کن یا چاقوی تیز، بخش زردنگ پوست را جدا کنید. دقت کنید که تنها به «زست» یا همان بخش زردرنگ نیاز دارید. زیرا بخش سفید و نرم زیر پوست، طعمی تلخ دارد. آب لیموها را بگیرید و کنار بگذارید.
  2. پوست لیموها را به همراه شکر و ۴۰۰ میلی‌لیتر آب در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی شکر کاملا حل شد و به جوش آمد، آبلیمو را اضافه کنید و بلافاصله از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا شربت به دست‌آمده کاملا خنک شود و سپس آن را از صافی رد کنید.
  3. برای سرو کمی از شربت را در لیوان بریزید و با آب گازدار یا اسپارکلینگ واتر رقیق کنید. کمی بچشید و شیرینی آن را  اندازه کنید. چند حبه یخ و یک حلقه لیموترش به آن اضافه و سرو کنید. اگر لیموناد گازدار نمی‌خواهید کافی است به جای آب گازدار از آب سرد استفاده کنید.

 

    نظرات کاربران