search

یک صبحانه ساده

طرز تهیه تخم مرغ آب‌ پز عسلی

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه مریم نخعی شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۳۱

طرز تهیه تخم مرغ آب‌ پز عسلی
۵/ ۴.۳۰
امتیاز دهید
برخی ترجیح می‌دهند صبح‌شان را با تخم مرغ آب پز عسلی آغاز کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، فقط کافی است دستورالعمل عالی زیر را دنبال کنید، سپس به همراه تکه‌های نان تست یا سالاد نیکویز (نوعی سالاد فرانسوی)  سرو کنید.

ارزش غذایی

انرژی191 کیلوکالری
کربوهیدرات0 گرم
پروتئین19 گرم
چربی کل13 گرم
کلسترول4 میلی گرم
فیبر خوراکی0 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

5 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

1 نفر

مواد لازم

تخم مرغ - به دمای محیط رسیده2 عدد
نان تست برای سرو

طرز تهیه تخم مرغ آب‌ پز عسلی

یک قابلمه متوسط را از آب پر کرده و جوش بیاورید.  مطمئن شوید که تخم‌مرغ‌ها هم‌دما با یخچال نیستند. با قراردادن تخم مرغ در دمای اتاق، حین وارد شدن به آب جوش شوک کمتری به تخم‌مرغ وارد می‌شود و در نتیجه احتمال ترک‌خوردگی آن کمتر خواهد بود. همچنین می‌توانید قبل جوشاندن تخم‌مرغ با استفاده از یک سیخ مخصوص تخم‌مرغ سوراخ بسیار کوچکی در هر کدام ایجاد کنید.  همین امر احتمال ترک‌خوردگی آن در اثر گرما را نیز کاهش می‌دهد. با استفاده از قاشق تخم‌مرغ‌ها را به آرامی در آب بیاندازید.  برای درست‌کردن تخم مرغ آب‌ پز عسلی تایمر خود را به مدت چهار تا پنج دقیقه تنظیم کنید تا در کنار نان تست سرو شود و برای درست کردن تخم‌مرغ پخته شده نرم برای سالاد شش تا هفت دقیقه. اگر با سالاد سرو می‌کنید، به محض زنگ‌زدن زمان‌سنج تخم‌مرغ‌ها را درون یک کاسه آب سرد بیندازید. این کار روند پختن آن‌ها را متوقف و آن را برای پوست‌کندن به سرعت خنک می‌کند.  

نکته 

اگر از گاز استفاده می‌کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که تخم‌مرغ کمی سریع‌تر می‌پزد چرا که گرمای گاز ممکن است شدید باشد، بنابراین برای درست کردن تخم‌مرغ عسلی، آن را به مدت چهار دقیقه و برای درست‌کردن تخم‌مرغ آب‌پز نرم آن را به مدت شش دقیقه بپزید. بنابراین برای تخم‌مرغ عسلی پنج دقیقه و برای تخم‌مرغ آب‌پز نرم هفت دقیقه آن را بپزید.

نظرات کاربران