search

طرز تهیه خوراک کباب دنده

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه ساناز خادم جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰

طرز تهیه خوراک کباب دنده
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
برای شام آخر هفته، می­‌توانید این خوراک کباب دنده را به همراه لیمو، پوره لوبیای قرمز و سیر سرو کنید. احتیاجی هم به منقل و یا حتی فر ندارید. این غذای سرشار از پروتئین، فاقد گلوتن نیز هست و تهیه آن بسیار آسان است.

ارزش غذایی

انرژی519 کیلوکالری
کربوهیدرات21 گرم
پروتئین50 گرم
چربی کل24 گرم
کلسترول8 میلی گرم
فیبر خوراکی10 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

15 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

20 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای قرمز - خرد شده2 عدد
سیر - خرد شده1 حبه
لوبیا قرمز - پخته شده800 گرم
دنده بره 8 عدد
آب لیمو کمی
نعنا تازه - خرد شده کمی
آب‌تره برای سرو

 برای تهیه کردن کباب همیشه نیاز به منقل و کباب‌پز نداریم. با این دستور می‌توانید یک کباب سالم و آبدار بدون نیاز به آتش و دود داشته باشید. وجود پوره لوبیا و سبزیجات در کنار دنده بره، خوراک کباب دنده را به یک غذای کامل و سالم تبدیل خواهد کرد. اگر به این‌گونه غذاهای سالم و کبابی علاقه دارید، بد نیست جوجه کباب چوبی با سالاد را نیز امتحان کنید.

طرز تهیه خوراک کباب دنده

  1.  تابه را روی حرارت زیاد بگذارید تا گرم شود. گوشت را به روغن زیتون آغشته و سپس به آن آ‌ب‌لیمو و مقداری چاشنی اضافه کنید. سه تا چهار دقیقه گوشت را گریل کنید تا صورتی شود، ولی اگر ترجیح‌ می‌دهید گوشت کاملا پخته شده باشد، بیشتر زمان بدهید. پس از گریل‌کردن گوشت، آن­‌ها را از ظرف خارج کنید، در فویل بپیچید و ده دقیقه به آن زمان بدهید.
  2.  فلفل دلمه­‌ای و سیر را به مدت دو تا سه دقیقه در روغن باقی‌مانده تفت دهید. لوبیا را اضافه کرده و با گوشت‌کوب آن را له و پوره کنید. اجازه دهید سه دقیقه مواد با هم پخته شده و لوبیا نیز گرم شود. آب لیمو، نعنا و چاشنی دلخواه را به آن اضافه و به همراه کباب دنده و سبزیجاتی مانند آب‌تره و آراگولا سرو کنید.
نظرات کاربران