search

طرز تهیه خورشت کدو حلوایی با آلو بخارا و رب انار

clock icon زمان خواندن ۲ دقیقه تیم سلامت جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰

طرز تهیه خورشت کدو حلوایی با آلو بخارا و رب انار
۵/ ۵.۰۰
امتیاز دهید
اگر دلتان می‌خواهد با درست کردن یک خورشت جدید و خوشمزه به منوی غذاهای خود تنوع ببخشید، پیشنهاد ما خورشت کدو حلوایی است. خورشت کدو حلوایی را می‌توانید با مرغ یا گوشت تهیه کنید و مطمئن باشید همه طعم آن را دوست خواهند داشت.

ارزش غذایی

انرژی208.5 کیلوکالری
کربوهیدرات31.27 گرم
پروتئین8.03 گرم
چربی کل14.66 گرم
کلسترول0.028 میلی گرم
فیبر خوراکی3.74 گرم
preparation time icon

زمان آماده سازی

30 دقیقه

cooking time icon

زمان پخت

150 دقیقه

serve icon

تعداد سرو

4 نفر

مواد لازم

گوشت گوسفند 250 گرم
کدو حلوایی 800 گرم
پیاز سفید 1 عدد
آلو 12 عدد
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
زعفران آب‌شده به دلخواه
کاری 0.5 قاشق چای‌خوری
زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
دارچین 0.25 قاشق چای‌خوری
هل - پودر شده به دلخواه
نمک 1 قاشق چای‌خوری
روغن سرخ‌کردنی 2 قاشق غذاخوری

اگر برایتان این سوال پیش آمده که خورشت کدو حلوایی چه طعمی دارد باید بگوییم طعم آن را شما تعیین می‌کنید. چاشنی‌های این خورشت آلو بخارا یا رب انار هستند و شما با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید طعم آن را ترش‌تر یا ملس و ملایم انتخاب کنید. کافیست مقدار رب انار یا تعداد آلوها را تنظیم کنید. این خورشت هم با گوشت گوسفندی و هم با مرغ لذیذ می‌شود و محدودیتی در انتخاب نوع گوشت ندارید. اگر گیاهخوار هستید می‌توانید به سادگی گوشت را با انواع پروتئین‌های گیاهی جایگزین کنید.

طرز تهیه خورشت کدو حلوایی با آلو و رب انار

طرز تهیه خورشت کدو حلوایی

  1. پیاز را ریز خرد کرده و در ۲ قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا شیشه‌ای و سبک شود. بعد گوشت یا مرغ خردشده را به پیازداغ اضافه کنید. زردچوبه، کاری و دارچین را به گوشت و پیاز اضافه کنید و به همراه آنها تفت دهید تا عطرشان آزاد شود. اگر خورش کدو حلوایی را با مرغ درست می‌کنید، نمک را نیز اضافه کنید. در صورت استفاده از گوشت گوسفندی، نمک را بعد از پخت اضافه کنید.
  2. پس از تفت‌دادن گوشت و پیاز، روی آنها آب بریزید و شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید. پس از جوشیدن آب، شعله را کمتر کنید و در قابلمه را ببندید تا گوشت کاملا بپزد. 
  3. در مدت پختن گوشت سراغ کدو حلوایی بروید. آن را پوست بکنید و به شکل‌های بزرگ (حدود ۵ سانتی‌متر) خرد کنید. در یک تابه کره را ذوب کنید و دو طرف کدوها را چند دقیقه سرخ کنید. سپس آنها را در ظرفی چیده و کنار بگذارید.
  4. در همان تابه رب گوجه‌فرنگی را تفت دهید تا رنگ باز کند. وقتی گوشت پخت، رب تفت‌داده را به آب خورش اضافه کنید. اگر آب خورش کشیده بود، کمی آب جوش روی آن بریزید و نمک آن را اندازه کنید.
  5. کدوهای سرخ‌شده و آلوی خیس‌خورده را به خورش اضافه کرده و در قابلمه را بگذارید تا کدوها بپزند. در صورتی که می‌خواهید در خورشت کدو حلوایی از رب انار استفاده کنید، در این مرحله و پس از پختن گوشت آن را اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری رب انار برای این میزان مواد اولیه کافی است.
  6. کدوها بعد از حدود ۳۰ دقیقه می‌پزند. اگر خورشت شما آبدار است و می‌خواهید آب آن بکشد، پس از این مدت در قابلمه را بردارید تا کدوها له نشوند.
  7. خورشت کدو حلوایی را به همراه پلو سرو و نوش جان کنید.
محبوب‌ترین‌ها
نظرات کاربران